söndag 5 december 2010

Är det inte det ena..

Inatt har vi sovit. Både pyret och vi.
Miran somnade 19 och vaknade 8:45 i morse.
Det behövde hon efter gårdagen och vi med.

Dock vaknade hon med en feber på 39,7. Så nu får vi brottas med den istället för magsjukan. Förmodligen resultatet av den vätskebrist hon har.
Stackars mammas lilla troll. <3

Nu ska vi strax försöka skeda i lillan lite frukost och tända andra ljuset.

Ses.


Skickat från min iPhone

lördag 4 december 2010

Segisar

Så sant som det är sagt.
Idag tar vi en timme i taget och drömmer om en frisk morgondag.

Lilla fröken har kräkts sen halv åtta igårkväll till mitt på dan idag.
Att säga att hon är lite sliten är en underdrift.

Pär och jag är lagom möra vi med efter en nästintill sömnlös natt.
Dock oerhört tacksamma att vi klarat oss så här långt.

Vi håller alla tummar att pyret bättrar sig nu och att kräket är borta.
Imorn ska huset saneras. Jag säger bara ett ord, sprit!

Nu dags för Plura och gänget.

Ciao

Kräk

Gårdagens solstråle byttes innan läggdags ut till ett litet kräkmonster.

Lillan har fått magsjuka.
Och vi med förmodligen.

Tur vi hann fota innan, de blev kanonfina bilder.

Återkommer.

Skickat från min iPhone

fredag 3 december 2010

Friday

Miran har precis somnat och för mig är det då plocket börjar.
Ett av dagens alla försök att röja upp och få lite ordning i hemmet.

Att försöka när hon är vaken är som att skotta i snöstorm. ;)

En tvätt är hängd och diskmaskinen borde tömmas på ren disk oxå.
Men jag tror jag måste få lite mat i magen först.
Resterna av gårdagens Hot Chili-lunch står i micron och väntar.

Efter vi fyllt på kylskåpet tog vi en tur med pulkan då det bara är -8 här idag.
Att dra den är mycket skojigare än att åka tycker Mirabus. :)

Pling!

torsdag 2 december 2010

Snart. Kanske.

Dog i soffan efter ett pass Skivstång/intervall.
Har inte ens tagit mig in i duschen än. Orken är slut. Helt.

Dagens utbildning var bra och rolig.
Hoppas det funkar lika bra och att man minns det mesta på måndag.

Är lite fantasilös vad gäller morgondagen.
Fotografering på em men innan det då??
Är det -20 imorn oxå läre det ju inte bli nån uteaktivitet..
Lite handling på Naxi behövs väl säkert inför helgen. As usual.

Nä nu ska jag göra ett ryck här. Alldeles strax.

Natti.

Skickat från min iPhone

Med Kurt

Idag sitter jag på kurs hela dagen.

Vårt journalsystem ska uppdateras till ny version och då blir det utbildning.

Spännande men lite läskigt. Hoppas man kommer in i allt nytt snabbt.
Finns inte så mycket tid att fundera på datapyssel när man sitter med en patient i stolen.

Men det går säkert bra. Klarade man tandvårdsreformen då klarar vi nog allt. :)

Hej hopp!

Skickat från min iPhone

onsdag 1 december 2010

Kvällstid

Brasan är tänd, trollet sover sött och stjärnorna lyser i fönstren.
Är bara en utebelysning i ett av äppelträden som saknas för optimalt julmys.

Svärmor ordnade det sistnämnda igår när hon va i Sundsvall så den är nog snart på plats den med.

Imorneftermiddag gör vi helg igen. Inte pappan förstås som har bråda dagar då julhandeln är i full gång.
Men pyret och jag.

Foto på fredag är väl det vi har bestämt inför helgen.
Resten tar vi som det kommer.
Andra ljuset ska ju tändas oxå, mys.

Nu ska jag ägna min stora älskling lite uppmärksamhet.

God kväll.