söndag 6 februari 2011

Imorn!

Just det!
Imorn får vi hem nya soffan. :) Äntligen! Det kommer bli så fint i vardagsrummet nu.

Våran har divanen på höger sida annars är den lika som på bilden med härliga nackkuddar. Myys!

Pär drog iväg till gymet med Micke så pyret och jag myser ensamma en stund. Varvar Barnkanalen och skidor på TV'n, läser böcker och sjunger.

Älskade unge. Hur kunde vi göra något så fantastiskt?
"Svaret på vår kärlek finns hos dig.."

Imorn är det ny vecka och nya tag. Jag planerar att vräka förkylningen ur min kropp.

Pling.

Seg som sirap

Oj vilket fantastiskt väder vi har idag. Helt otroligt härligt.

Vi tog oss en promenix alla tre + hund på förmiddagen och det var riktigt skönt. Liiite kallt men underbart med solsken. Fler såna här dagar, tack!

Jag är fortsatt seg. Huvudet mår bättre men snoret rinner mer och kroppen är tröttare än vad den varit de senaste dagarna.

Ligger i soffan och vilar nu medan pyret sussar. Måste kanske ta tag i nån lunch oxå..?

Får se vad vi orkar hitta på under eftermiddagen. Kälke kanske.

Ciao

Ingen god morgon

Jag vaknade med huvudvärk för en liten stund sen.
Nästan migränkänning. Blä.

Hoppas att två Alvedon och frukost gör susen.

Återkommer.

Skickat från min iPhone

lördag 5 februari 2011

Just nu!

Kollar Mello som inte börjat särskilt bra enligt min smak, men gör den nånsin det?? ;)

Vi gjorde en snabbvisit hos Åsa och brudarna nu på kvällskvisten så småtjejerna fick busa en stund ihop. Gullvivorna!

Nu; åter till godisskålen och mello.

Ps. Kalaset var jättemysigt och kul. Mira var in heaven. :)

Lunchdax

Hej i lördagen!
Här har vi precis ätit smaskig ceasarsallad till lunch efter att ha badat en smutsig tös som nu sussar sött.

I förmiddags gjorde vi en tur med bilen till Ica Maxi, ÖB och Klädshopen som jag aldrig tidigare varit in i.
Fick lite fika hos mormor & moffen oxå på vägen, lämpligt. :)

Kl. 15 åker jag och pyret till Hanna och uppvaktar på 2-årsdagen. Pär ska kika på fotboll verkar det som.

Och ikväll är det ju Mello! Najs.

See ya!

fredag 4 februari 2011

Mira hjärta Balder

Precis landat i soffan efter en jättetrevlig eftermiddag och kväll med Balder, Micke och Tina.

Barnen har busat och röjt järnet här hemma. Vi vuxna ätit tacos och avhandlat vad som hänt sen sist.

Dom är så söta med varandra de små gullsnörena. Kramas och leker snällt bredvid varandra. Nästan inget kiv alls faktiskt. (Balder och Micke bor i Oslo med mamma Siv annars men är hemma i Bergsjö i helgen och då ville ju vi ses så klart).

Imorn är det familjelördag (igen!!) då pappa Pär är ledig. Älskart.
På eftermiddagen ska Miran och jag på 2-årskalas till en av hennes dagiskomopisar, mysigt!

Natti.

Frukost!

God morgon.
Miran och jag sitter och äter frukost på vår lediga fredag. :)

Turkisk yoghurt med hallon, hasselnötter och lite honung är min favorit just nu. Mums.

Idag är det kallt. Burr!
Får se om vi går ut med kälken en sväng på fm eller vad vi hittar på.

Ikväll blir det fredagstacos med Tina, Micke och Balder.

Trevlig fredag!