torsdag 5 maj 2011

Ni är Allt

Ni är allt jag nånsin önskat,
Ni är allt jag nånsin drömt.
Ni är dom som får mig minnas alla drömmar jag har glömt.
Ni är dom som får mig hoppas,
Ni är dom som får mig le.
All min kärlek får Ni bära,
hela livet vill jag ge.

Ni är där när ingen ser mig,
Ni är där när stormen yr.
Ni är där när natten skrämmer,
Ni är där när dagen gryr.

Och jag vill alltid ha Er nära när som
åren läggs till år.
Och vad livet vill oss lära är att framtiden är Vår.

All min kärlek får Ni bära.
Hela livet vill jag ge..

Fixa och dona

Idag kom jag i gardinsyartagen igen. Eller sy och sy.. Miran har fått nya panellängder till sitt rum av mormor men de behövde fållas upp.
Jättesöta! Och nu är dom på plats.

Våren är verkligen en fixa och pyssla-årstid.
Man vill liksom städa, rensa och fräscha upp efter vinter och inför sommaren.
Sen får man ju möjlighet att göra och ordna med en massa utomhusfix som legat på is, eller snarare under snön.

Vi ska försöka få altanen klar.
Ett tak ska upp och räcke runt om. Huruvida en vägg ska resas och hur den ska se ut återstår att se. Men taket och räcket är prio!

Det är nästan den här tiden som är härligast på året. När allt börjar spira och gro och man har hela sommaren framför dig. Gud så skönt det känns!
Svisch så är det höst igen. ;)

Ny hat trollet badat klart säger hon.
På bilden: plockar blommor på förskolan. 

onsdag 4 maj 2011

Mums!

Det här fick vi smaska på nu ikväll på jobbet. Bernd överraskade verkligen och bjöd oss tjejer på en dröm i dessertväg. Mmmm..

Det har verkligen varit fullt ös hela dagen. Från vi kom till vi lämnade kliniken kl. 20:00 var tidboken full, dubbelbokad emellanåt. Men det är kul! Annars går allt så segt.
Fast nu på slutet var det inte så kul. En tand skulle ut men trots sju (!!) bedövningssprutor gick det inte. Då är man glad att tandläkaren har ytterst ansvar och inte jag. :P

Nu börjar snart Grey's och min mage kurrar nu.

Pling!

tisdag 3 maj 2011

New

Idag gav jag upp min tanke om nya Converse till Miran. Vi testar Adidas i sommar.
Blir lite allergisk och kräkfärdig på att alla (många) barnskor är rosa eller blå. Men dessa tycker jag om. Inte blev det sämre med prickar heller för ett
prickfreak som jag.
Rött och vitt är så fräscht.

Nu sover lillfisen och vi slökollar på Äntligen Hemma. Sen blir det Desperate och BB. Bra kväll.
Och sovmorgon imorn. Gillas.

Ses!

måndag 2 maj 2011

PS.

Jag tävlar om ett par snygga regnskor från Sorel hos Happily Ever After, http://www.alltforforaldrar.se/happilyeverafter/2011/may/tavling-sorel.html?_tmp=f81f23cdbf459ff37ee9b062ecde85f2da9df0f6

Gör det du å!

Snö och glass

Velade fram och tillbaka om jag skulle sticka ut och springa ikväll när Pär kommit hem. Jag borde ju men det tråkiga och kalla vädret gjorde att det tog emot. Lite för mycket.

Jag for till macken och köpte glass istället. :)
Ska man lata sig kan man lika gärna göra det fullt ut.
Testade nya Daim Päron. Kan bli en ny favorit! Jättemumsig tycker jag.

Tilläggas bör att innan jag åkte för att köpa glass snöade det faktiskt säkert minst 20 små flingor. :P Då kan man ju inte ge sig ut heller.

Nu ska stora hjärtat och jag mysa på här i soffan. Vad gjorde man utan soffan egentligen? Och stora hjärtat oxå förstås..

Bilden: lekstugan under inredning. En liten tjuvkik.

söndag 1 maj 2011

Burr..

Från skön försommarkänsla till ruggigt höstväder. Hua vilka kalla vindar!

Lilla fröken och jag gick ut för att pyssla lite mer i lekstugan. Gardinerna kom på plats igårkväll, typ 21:30. ;)
Så idag dammade vi av spisen som stått i garaget i typ två år och bar in den. Den är i behov av lite renovering och vit färg men funkar så länge.
Mira satte igång att laga mat direkt!

Nu myser vi inne i soffan och jag ska snart vispa ihop en pannkakssmet tror jag. Vår tjej har ju börjat gilla pannkakor äntligen - halleluja! :) Bra snabblunch.

På eftermiddagen åker vi på kalas och firar Erik 10 år! GraTTiS!!

På bilden: Miran i snygg ullväst. Bra när isvindarna överraskar.