söndag 12 juni 2011

Söndag

Då var det söndag igen.
Igår var vi i Hassela hela dan och myste både hos farmor och farfar och hos Thyra, Stina och alla hundvalparna.
Så otroligt söta! Man ville aldrig åka hem.

Idag har vi tagit fram poolen och Mira och Hannes har badat som vilddjur hela förmiddagen. : )
+ 29,3 visar vår termometer i skuggan just nu. Galet. Men härligt!
En slagen hjälte sover nu i sin säng trots att hon sov ända till nio i morse.
Värmen tar på de små.

I eftermiddag spelar P fotboll och Mira och jag ska väl fortsätta njuta av sol och bad på ett eller annat sätt.

Nu: dags för lunch.

fredag 10 juni 2011

Kvällsdopp

När Miran och jag ätit smarrig köttfärssoppa med vitlöksbröd till middag och såg att temperaturen fortfarande låg på dryga + 25 så bestämde vi oss för en repa ner till sjön.

Mira badade som synes och det var riktigt skönt i vattnet.
Dagen i övrigt har spenderats hos kusinerna i Sanna i solen! : )

Pyjamas- och tandborstningstajm!

torsdag 9 juni 2011

Skolavslutning = tårta

Efter Tildas examen på Köpmanberget bjöds vi på jordgubbstårta hemma på Stråkvägen.
Jordgubbar är ta mej tusan bland det godaste som finns!

Tänk om man fick ha sommarlov.. Fast det får vi nästan, Miran och jag.
Åtta veckors sommarlov. Bara två veckor kvar.

Nu: föna hår och hänga tvätt.

Lunchsolar

Hej i lunchen!
Jag har slagit mig ner vid kanalen och sjöbodarna i solskenet. Ljuvligt. Man får passa på under lunchen då man är inne resten av dagen.
Cyklade till jobbet idag och det var riktigt skönt!

Tänkte bjuda er på ett härligt sommarrecept som jag själv snott från en annan blogg. Tyckte det såg himla mumsigt ut. Helt i min smak. : )

Hoppas ni har en fin torsdag och att solen skiner på alla barn som har skolavslutning idag.

Ses!

onsdag 8 juni 2011

BuSTroLL

Just nu pågår badning här hemma.
Efter en heldag i sandlådan på förskolan är det välbehövligt.
Mira har redan fått en snygg t-shirtbränna. ; )

Kom på idag att jag borde fixa klart med hennes födelsedagspresenter. Inte ens en månad kvar och om två veckor är det semester och lov från dagis så då passar det kanske mindre bra. Eftersom hon då måste följa med på stan.

P spelar fotboll ikväll och kom inte ens hem mellan jobb och match. Så vi är solo pyret och jag. Ikväll igen.
Det var kul att farmor och farfar kom på besök en stund. : )

Imorn kör vi sista dagen innan helg igen! Kusin Tilda (den stora) har skolavslutning imornkväll så vi ska väl dit och hälsa på lite på kvällskvisten oxå.

En annan sak. Igår bokade jag tid för Miras tvåårskontroll. Herregud! Jag tyckte nyss hon kom till oss.
Älskade stora lilla tjej.

tisdag 7 juni 2011

Sköönt

Jäklar, idag gick det lätt att springa. Med mina mått mätt.
Tävlar bara mot mig själv och vet mycket väl att detta inte är något att skryta med i andra sammanhang.

Men det kändes riktigt bra idag!
Var totalt osugen, men gav mig tusan på att jag skulle. Bestämde mig bara.
Kanske va därför det kändes extra skönt. : )

Så kommer man hem och då har Pär bullat upp med chips och dipp till fotbollen. Swe - Fin.
Grönsaksdipp hade känts bättre, men jag är inte den som är den. Äter väl ett chips då. Om ni tjatar. ;)

Ciao

måndag 6 juni 2011

Badsugen

Idag var det sommar igen!
Efter gårdagens lite kyligare temperatur var det skönt med värme.

Vi lekte med Signe på förmiddagen. Poolen städades och Mira gick runt och sa bada mest hela tiden. En annan dag så. ;)

I eftermiddag har vi haft besök. Både av gudmor Tina och fru Angelica. Mysigt med sällskap då pappsen jobbar.

Nu måste vi snart stoppa lillan i badet och tvätta bort alla lager av grus, smuts och pollen. :) En riktig liten trollunge ser hon ut som efter en heldag utomhus. Men det är ju härligt oxå. Men imorn väntar förskola och jobb igen.

Ses!