fredag 5 augusti 2011

Halleluja

Moffen kom till undsättning så då tar jag över markservicen istället.
Barnet är utfodrat och sövt.
Dags att fixa lite spagetti och köttfärssås till de hungriga snickarna.

Ciao

Dagens

Mira fikar medan mamman och pappan snickrar. Eller leker snickare är väl kanske mer rätt.
Nu jäklar ska altanen bli färdig nån gång!

torsdag 4 augusti 2011

Stranddag i Måga och reashoppat

Idag packade vi in oss i syrrans bil. Jag, Mira, syrran och Tilda och stack till våra bonussläktingar i Ljusdal/Tallåsen.
Eller närmare bestämt till Måga där de har sommarstuga. Med egen badstrand.
Så lyxigt och mysigt. Perfekt när man har barn. Både att vara nära "hemma" och att det inte är tusen andra folk som på en större strand.

Vi lämnade stan 9:30 i morse och var hemma vid 16:30.
Då blev det köttbullar och stuvade makaroner till middag och sen stack jag in på stan en snabbis själv.
Smet in på Lindex strax före stängning och lyckades fynda två par byxor och den söta jeanskappan på bilden till Mirabus. : )
650:- blev 130:- på rean. Sån rea borde det alltid va. Jag gillar.

Imorn är det fredag och snart bara två veckor kvar på semestern...

onsdag 3 augusti 2011

Vilken härlig dag

Idag har vi haft en toppendag. På stranden!
Mira har, som ni vet, haft big problems med sand. Idag sa hon själv när vi va hos Signe att hon ville gå ner på stranden. Kors i taket!
Sagt och gjort och det gick KANONbra!
Så himla kul!

Mira badade, grävde och busade som den lyckligaste ungen i världen. Och sanden, tänker ni? Inget problem alls.
Tror viljan att bada tog över och då fanns det helt enkelt inte tid att va rädd för grus mellan tårna. Härligt!

Imorn ska vi bada mera! Hos Emma och Adam i Tallåsen. Mysigt. : )

Just nu!

Livet är underbart. : )

tisdag 2 augusti 2011

Trolska skogen

Idag har vi varit till Mellanfjärden och hälsat på i trolska skogen med Thea, Elin och Tilda.
Det var mysigt och spännande. : )
Vi sjöng trollmors vaggvisa så trollet somnade och fick fika hos tomten.

Nu har vi ätit middag och ska strax gå ner till sjön och ta oss ett dopp.
Härliga tider!

måndag 1 augusti 2011

Grattis SigNe

Idag har vi kalasat för Signe som fyller tre år! Stora tjejen.
Mirabus kom hem från farmor och farfar och for direkt på kusinkalaset så vi mötte upp där.
När vi kom badade trollen för fullt i poolen och första orden från vår böna blir:
- Inte åka hem e. Ja vill bada!
Lillfröken som älskar att vara ute på äventyr och där det händer. Undrar hur det kan komma sig..? :P

Älsklingen verkar ha haft det alldeles förträffligt i Hassela och hade nog gärna stannat ett tag till på "semester". Hon är så duktig vår skatt som finner sig vart som helst. Sen har hon ju världens bästa farmor och farfar oxå. : )

Nu ska vi gosa i soffan innan sovdags.
Ciao