onsdag 14 december 2011

Feber?

En lite krasslig tjej äter apelsin på dockservis framför brasan.

Jag vaknade i natt av att Mira ropade på mig, hostade och kändes väldigt varm.
Jahapp, 39,5 visade termometern och skruttan kände sig nog dålig oxå.
- Får jag titta i ditt öra gumman om du är sjuk? (Kolla febern)
- Jag är så fuk mamma.... Gullhjärta.

Hon sov vidare i vår säng och när vi gjorde morgon var det en annan fröken som vaknade.
Ingen feber och glad som en lärka.

Dock känns hon lite varmare nu och ville inte äta nån frukost, bara dricka och äta frukt.

Vi myser hemma idag och hoppas det går över snart.

Ses!

söndag 11 december 2011

Vi närmar oss..

"När tredje ljuset brinner är snart Lucia här. Hon bjuder oss på kaffe och bud om julen bär."

Snart är det jul!! Bara lite mys kvar.
På tisdag ska vi gå på Miras första Lucia på förskolan. Det ska bli spännande och mysigt. <3

Liite snö ligger det på marken här idag. Men alldeles för lite. Nu får det ta och komma lite ordentligt tycker jag.

Har ingen aning om ännu vad denna söndag ska bestå av. Det visar sig.

Ses!

lördag 10 december 2011

Hej tomten!

En nöjd tjej som fått godis sv tomten.

Mira åkte med pappsen till Sellmans Bil som hade nyinvigning idag medan jag jobbade.
Där fanns tomten och det bjöds på hamburgare. Pappa&Mira-mys. <3

Nu ska jag strax gasa hem till mina älsklingar.

Pling!

torsdag 8 december 2011

Stora tjejen

"Jag har sovit gott, jag är stor tjej nu!"

Dessa ord kom från Miran igårmorse då hon stolt som en tupp gick upp till pappan vid frukostbordet efter en hel natt i sin egen säng. Gohjärtat.

Och faktiskt så har det fortsatt hålla i sig med den goda sömnen. Hela veckan hittills har hon sovit i sitt rum utan att komma över till oss. Vi är glada så länge det varar.

Idag gör vi sista dagen innan helg. Det märks på både mig och Mira att veckan snart är slut. Ska bli skönt med tre lediga dagar för M och två för mig, jobbar på lördag.

På måndag börjar trollet på en större avdelning på förskolan, Kringlan. Det blir spännande för oss alla men kommer säkert gå galant. Mira verkar än så länge bara tycka det är kul.

Man kanske skulle jobba lite oxå innan det är dags för förmiddagsfika. ;)

Ciao

tisdag 6 december 2011

Julkort???

Jag är så i valet och kvalet när det gäller julkort...

Göra eller inte göra??

I fjol var jag klar jättetidigt men då kom ju snön så tidigt oxå.
I år är det fotot i fråga som ställer till det hela. Har vi nåt bra..?

Ska titta igenom alla kameror och telefoner ikväll och ta ett beslut.

I övrigt är det lugna gatan i familjen Utterfelt-Ljung.
Mira har sovit i sin säng hela nätterna utan att komma över till oss två nätter i rad nu. Vi hoppas det håller i sig!

Idag jobbar jag kortdag och i eftermiddag bli det lekdejt med Elin och Thea. :)

Ses!

söndag 4 december 2011

Tjuvstart

Miran tycker det är dags att börja träna inför Lucia på förskolan.
Det kanske är bra med tanke på att hon inte var så positiv i fjol.. ;)

Idag ska jag träffa Anna på stan för en mammafika utan barn. Det behöver man oxå emellanåt.
I övrigt står lite tvätt och städ på schemat idag. Miras sänglampa ska få komma på plats och jag tänkte även försöka hinna handla sista klappen till lilla damen.

Eventuellt, väldigt eventuellt blir det ett pumppass på eftermiddagen men just nu var det fullbokat..

Dags att hoppa ur pyjamasen!

fredag 2 december 2011

Buset

Vi hade en oplanerad förmiddag att fördriva. Ingen av våra lekkompisar var lediga eller friska så vi stack iväg till Buset Miran och jag.
Där träffade vi som vanligt andra barn och M röjde runt som en virvelvind!

På bilden tar vi en (kort) paus med festis och kexchoklad. Kaffe till mamman förstås.

Nu sover tösen efter en stoor portion köttfärssås och spagetti och jag har tagit en skön dusch.
Om ca en timme kommer Elin och Thea förbi på lite lek och fika. Mys!

Senare ska jag iväg på After Work (fast man är ledig??) med ett gäng kollegor. Vi ska gå på Manis för att äta och eventuellt dricka nåt gott. Det blir säkert väldigt trevligt. Bra initiativ Bea!!

Resten av helgen är oplanerad vilket känns skönt efter en lång ensamvecka. Lite mys med nära och kära blir det och förhoppningsvis kommer utebelysningen upp i äppelträdet.

Trevlig fredag.