söndag 31 oktober 2010
Home is where your heart is
Kl 17 rullade vi in på stationen här i Hudik och det var så skönt att få sätta sig i bilen och köra hemåt.
Möttes i hallen av en solstråle som sprang in i min famn med en bamsekram. Mammas hjärta!
Sen "hjälpte" hon mamma att packa upp. Det vill säga rev ut allt ur resväskan på golvet och satte sig själv där i och hade hur kul som helst. :)
Min stora älskling gjorde fläskfilé med kroketter och bea till middag. Mums!
Så nu är jag åter proppmätt och allmänt slö.
Segheten kommer smygande efterpå liksom.
Måndag imorn och tillbaks till reality med dagis och jobb.
Frågade Mira nu ikväll om hon ville åka på Marängen och leka med barnen imorn. Ja-a! blev svaret. :)
Hon trivs som fisken i vattnet på förskolan och det är en gåva för oss föräldrar.
Testar även lite ny design i bloggen. Gillar ju prickar.
Vad tycker ni?? Bättre eller sämre?
See U!
På hemväg
Trötta men mycket nöjda efter helgens äventyr. :)
Hittade en julklapp på stan idag. Känns väldigt bra. En mindre på listan.
Nu längtar jag efter mina älsklingar där hemma.
Skickat från min iPhone
Party like a rockstar :)
Vi hade en toppenkväll igår.
God mat, mycket prat och skratt. En del vin och en och annan drink.
Nu har vi ätit mumsig frukost och ska ta en uppiggande dusch innan det blir ytterligare en repa på stan och sen hemfärd vid 14:30.
Ciao!
lördag 30 oktober 2010
Nu kör vi :)
Shoppingrumdan resulterade i kassar från Polarn och Zara. Som vanligt. :)
Pling!
På väg
Utan barn. Till slut.
En av oss hade missuppfattat och trodde småttingarna skulle med. Så hon fick i all hast lämna dottern på perongen med pappan. Knasigt med det gick ju bra som tur var.
Mira stackarn har hostat mer eller mindre hela natten så nån mer sömn blev det väl inte för mig direkt.
Men som en klok vän brukar säga; allt handlar om att ha rätt inställning. :)
Passerar Uppsala nu. Ska kanske passa på att blunda lite sista stunden.
See u!
Skickat från min iPhone
fredag 29 oktober 2010
Ensamma mamman - sover
Väntar på att Idol ska dra igång. Till 21 antar jag att jag måste va vaken som vuxen människa. :P
Men så mycket längre blir det nog inte.
Pär är på grabbkväll med bastu och öl. Prinsessan är lagd sedan en halvtimme så det är jag, en brasa och Peter Jidhe kvar. Farmor kommer strax oxå.
Så det bli tidig kväll för att hämta igen lite vila efter natten som var.
Imorn sticker vi. Jag vet att jag tjatar men det ska bli så kul och skönt och trevligt och välbehövligt.
Nu dansar Jidhe i nätbrynja, dags att lägga ner Ajfånen. :)
God kväll!
Skickat från min iPhone