fredag 31 december 2010

Välkommen 2011 

Det blev en snabb visit i Hedebacken på fm.
Mira tyckte det var skoj att åka kälke i den stora backen men allra skönast var det vid brasan. Usch vad det blåste! Värsta stormen.

Men friskluft fick vi i alla fall.

Tog oss en stödvila alla tre i stora sängen efter lunch och nu är farmor och farfar här och donar med nyårsmiddagen.

Vill önska min älskade familj och alla vänner ett gott slut på året som gått och ett gott nytt 2011.

Kram 

2010's sista dag

Vi startar nyårsafton ned en glass efter frukost, eller Mira startar den så rättare sagt. 

Hon började redan i sängen ropa efter glass, hur hon nu kom på det.
Så efter frukosten måsta hon ju få en sötnosen. 

Nu ska vi klä på och leta upp nån bra backe där vi jan åka kälke en stund på förmiddagen.

Kvällen är ännu obestämd. Familjemys är väl mest troligt.

Ses! 

torsdag 30 december 2010

Kom igen!!

Vad är det som händer?
Vad har vi gjort för ont egentligen?

Nu är det Pärs tur att bo på toaletten och jag bara väntar på att Mira ska få skiten oxå.
Suck! Nu får det f*n ta och ge sig.

Så det blir ju en väldigt festligt nyår här hemma. Not.
Klarar vi oss från en sjuk Mira får vi nog va nöjda.

Såg dessa fina förvaringsboxar på Mio igår.
Mira har en röd med vita stjärnor. Kanske skulle komplettera ned nån/några av dessa i hennes rum?

Ska försöka få in hennes nya matta och möbler nån dag till veckan då förbannelsen hävts.

onsdag 29 december 2010

Skitsjuka

Pust och stön och blä!

Vilken rackarns skitsjuka magsjuka är. I dubbel bemärkelse. Usch!

Nu börjar jag pigga på mig iaf och har just ätit middag. Magen skrek efter mat och kroppen efter energi.

Vi gjorde en tur förbi Mio på em och beställde ny soffa.
Inte en dag för tidigt. De vi har är underbara att sitta i men så skitiga och i ett tyg man inte kan göra rent.
Kommer bli kalasbra med en mörk soffa i vårt vita vardagsrum.
5-8 veckor får vi vänta, men vi ska ju bli av med de vi har oxå.

Kändes som en bra belöning efter detta dygn. ;)

Nu ska strax lillan nattas och sen ska huset saneras.

Tjing!

Skickat från min iPhone

En gång till..

Magsjukan gör ett hembesök. Igen.

Min tur den här gången. Bara min hoppas jag.

Återkommer när livet återvänt.


Skickat från min iPhone

tisdag 28 december 2010

Familjen seg

Idag går allting lite mer sakta här hemma.
Vi är sega alla tre.

Pär är utarbetad och trött efter julhandeln och all satans snöskottning, Mira är lite snorig och uttråkad då vi mest varit inne de senaste dagarna och jag är seg och skulle behöva sova ikapp några timmar.

Lilla fröken har sovit oroligt sista nätterna och det är ovant när man är van att få sova.
Hon har drömt, ropat i sömnen, velat ha vatten, välling, nappen och dessutom gjort morgon 6:30 nu två dagar.

Men jag ska inte klaga. Det finns värre som min kollega brukar säga.

Vi kollar på Laban, Molly, läser böcker och bygger pussel.

Vi tar dagen som den kommer helt enkelt.
Omväxling förnöjer. :)


Skickat från min iPhone