tisdag 11 oktober 2011

Combat!

Vi hade jättemysigt lekbesök (och fikabesök) av Elin och Thea på eftermiddagen.
Var himla längesen vi sågs nu så äntligen fick vi surra, leka och mysa tillsammans igen! :)

Sen blev det stuvisar och falukorv till middag innan jag för första gången vågade mig iväg på ett BodyCombat-pass.
Hur kul va det då på en skala?? Skitkul! :) Och jobbigt, både för musklerna och flåset.
Precis min smak. Det kommer garanterat bli fler pass av den sorten.
Tror även det är en bra kombo med pumpen.

Jag gillar mitt nya skal. Det är fint och får mig att känna mig som en lite bättre människa. Alla kan göra nåt..

Onsdag imorn = sovmorgon. Lovely.

Natti!

Dagens goda (och fina) gärning

Ett rosa skal.
Bra idé!

söndag 9 oktober 2011

Knas

Vet inte om ni ser bilden i förra inlägget, jag gör det inte.

Här kommer den igen! ;)

Ser skönt ut eller hur?

Zzzzzz..

Just nu ligger vi alla tre i soffan och sover mer eller mindre.
Lilla fröken skulle inte sova nåt då hon la sig för sin vanliga tuppis. Icke. Hon låg och sjöng och snackade på i en timme ungefär innan jag gav med mig och lät henne komma upp.

Men trött var hon visst för nu har hon slocknat på soffan här bredvid. :)
Lite sent på dagen kan tyckas men jag har inte hjärta att väcka henne nu på direkten. En liten halvtimme måste hon i alla fall få.

Imorse var det frost ute så nu är det väl kanske dags att leta fram vantar och en varmare mössa till trollet.
Hon ska även få börja använda sin nya skaljacka. Har slitit på den gamla nu i början av hösten men det börjar bli rätt så precis i storleken så nu får den tacka fC3�r sig. Snart ska ju overallen fram så vi måste ju använda skalkläderna medan vi kan!

Vid fem ska jag pumpa lite och sen blir det hemgjord pizza till söndagsmiddag. Mums!

Ciao

lördag 8 oktober 2011

God natt min skatt

Mira sover efter en förmiddag bestående av hundmats- och snöslungeshopping.

Tror jag ska göra samma sak en stund i soffan.
Det vankas ju galej ikväll vilket mammakroppen inte är van så en stödvila är nog inte fel.

Ses!

fredag 7 oktober 2011

Fullspäckad fredag

Miran och jag, och så småningom pappa Pär, har en fullspäckad dag framför oss. En rolig dag.

Vi åkte på Ica och handlade lite på förmiddagen innan alla andra kom på att de oxå behövde handla inför helgen. ;)
Stannade till en liten stund hos Hannes och Tilda innan vi for hem och fixade pannkakslunch.

Nu vilar vi en stund för att ha energi att bada i Iggesund på eftermiddagen med moster och Hannes. Och det är inte slut än! :) Efter badet bjuder mormor och moffen på middag. Tacos tror jag det skulle bli. Vardagslyx! Gillart.

Imorn blir det nog en del hemmapyssel. Snöslungan vi beställt ska hämtas tror jag och sen ska vi leta rep till vårt blivande altanräcke.
Mot kvällen kommer farmor och farfar för att vakta Miran medan jag och Pär ska på Vismarås (Pärs fotbollslag) avslutningsmiddag på Radjos. Det blir nog trevligt.

Vila inför badet var det.

Pling!

torsdag 6 oktober 2011

Take me back..

Åh vad jag saknar värmen.
Vi bor i ett för kallt land för lång tid om året.

Träffade en 93-årig patient idag. Om jag lever när jag är så gammal vill jag vara som honom.
Han jobbade fortfarande med sitt egna företag så mycket han hade lust och mottot var/är: "Den tid jag har kvar på jorden har jag bestämt ska bli väldigt rolig." Imponerande. Att välja lycka.

Nu ska jag gråta en skvätt till framför Drömmen om ett barn. ;)

Ses!