En sån här väderprognos skulle man få se varje söndag. :)
Underbart vilket skönt det vi haft i helgen!
Mira är lite piggare idag. Mindre feber men jobbig hosta och dålig matlust.
Men ett steg i rätt riktining i alla fall.
Jag gjorde en liten trip till Dollar Store nyss för att fylla på plastburksförrådet. Så nu är det bara att fortsätta baka och frysa in! :) Hade nämligen slut på större burkar men nu har jag tre nya.
Blev lite våtservetter till bebben oxå och fina prickiga fikaservetter.
Tror jag ska börja fundera på nån BB-packning kanske..?
11 dagar kvar!
söndag 29 april 2012
lördag 28 april 2012
Lördag
Välkommen sista lördagen i april.
På tisdag är det maj, månaden då vårt lilla syskon anländer och vi blir fyra i familjen!
Mira är fortfarande dålig. Sämre idag känns det som.
Vänder det inte imorn måste vi nog ta kontakt med rådgivningen eller sjukvården på nåt vis..
Febern är envis och väldigt hög. Bara några få timmar efter hon fått Ipren eller Alvedon ligger hon på 39-40 grader och det är inte kul.
Ingen mat alls har vi lyckats lura ner i lilla magen idag.
Det som slinker ner är Festis, vatten, vindruvor, lite glass och några kalla falukorvsskivor. Bättre än inget så klart men känns ändå som lite för lite..
Fördelen med att va isolerade hemma är att man måste vara just hemma och då är det lika bra att ta tag i nåt att göra.
Pär har gjort ett kanonjobb med att röja upp i skrotrummet jag berättade om tidigare. Så himla s k ö n t !!
Nu är det städat, organiserat och fint. Nästa steg är att flytta ut möblerna till ett annat rum och inreda det till Miras nya. Det blir ett projekt för sommaren/hösten.
Måste bestämma om och i så fall hur det ska målas om därinne först.
Miran och jag har myst i soffan mest hela dagen. På eftermiddagen gjorde jag en visit hos Åsa och Signe för att få andas lite frisk (!) luft och se solen en liten stund. Ljuvligt väder idag!
Nu håller vi tummarna för en bra natt och en piggare Mira imorn.
God kväll.
På tisdag är det maj, månaden då vårt lilla syskon anländer och vi blir fyra i familjen!
Mira är fortfarande dålig. Sämre idag känns det som.
Vänder det inte imorn måste vi nog ta kontakt med rådgivningen eller sjukvården på nåt vis..
Febern är envis och väldigt hög. Bara några få timmar efter hon fått Ipren eller Alvedon ligger hon på 39-40 grader och det är inte kul.
Ingen mat alls har vi lyckats lura ner i lilla magen idag.
Det som slinker ner är Festis, vatten, vindruvor, lite glass och några kalla falukorvsskivor. Bättre än inget så klart men känns ändå som lite för lite..
Fördelen med att va isolerade hemma är att man måste vara just hemma och då är det lika bra att ta tag i nåt att göra.
Pär har gjort ett kanonjobb med att röja upp i skrotrummet jag berättade om tidigare. Så himla s k ö n t !!
Nu är det städat, organiserat och fint. Nästa steg är att flytta ut möblerna till ett annat rum och inreda det till Miras nya. Det blir ett projekt för sommaren/hösten.
Måste bestämma om och i så fall hur det ska målas om därinne först.
Miran och jag har myst i soffan mest hela dagen. På eftermiddagen gjorde jag en visit hos Åsa och Signe för att få andas lite frisk (!) luft och se solen en liten stund. Ljuvligt väder idag!
Nu håller vi tummarna för en bra natt och en piggare Mira imorn.
God kväll.
fredag 27 april 2012
Vackert
Lite vardagslyx i sjulstugan.
Fick dessa underbara liljor av Jon, Elin och Thea i söndags.
Igår slog de ut och doftar ljuvligt. Hela huset luktar gott!
Färska blommor ska jag bli bättre på att ha hemma. En humörhöjare och en fin och enkel inredningsdetalj.
Nu räknar vi ner till pappsen dyker upp, när som helst! Fredagsmys.
Pling.
Fick dessa underbara liljor av Jon, Elin och Thea i söndags.
Igår slog de ut och doftar ljuvligt. Hela huset luktar gott!
Färska blommor ska jag bli bättre på att ha hemma. En humörhöjare och en fin och enkel inredningsdetalj.
Nu räknar vi ner till pappsen dyker upp, när som helst! Fredagsmys.
Pling.
Mirasjuk
Sockertrollet är sjuk. :(
Hostig, snorig och feber.
Det började igårnatt. Hon kom över till mig vid midnatt och var kokhet. Lillfisan.
Så gårdagen spenderade vi mest på soffan. Lilla fröken sov ett par timmar och orkade däremellan inte göra så mycket då febern steg till 40 grader mellan Iprendoserna.
Febern hänger kvar så det blir soffmys för hela slanten idag oxå.
Pappan kommer hem efter fyra dagar borta på jobb, det ser vi fram emot.
Att ta hand om sjuka barn är aldrig kul och som höggravid inte ett dugg roligare..
Ciao
Hostig, snorig och feber.
Det började igårnatt. Hon kom över till mig vid midnatt och var kokhet. Lillfisan.
Så gårdagen spenderade vi mest på soffan. Lilla fröken sov ett par timmar och orkade däremellan inte göra så mycket då febern steg till 40 grader mellan Iprendoserna.
Febern hänger kvar så det blir soffmys för hela slanten idag oxå.
Pappan kommer hem efter fyra dagar borta på jobb, det ser vi fram emot.
Att ta hand om sjuka barn är aldrig kul och som höggravid inte ett dugg roligare..
Ciao
onsdag 25 april 2012
Vill ha..!
Idag har jag väckt shoppingspöket i mig som länge varit sovande...
Slank in på H&M och såg alla fina sommarkläder på barnavdelningen. Oj, vad mycket fina färger och modeller som kommit!
Det kommer garanterat bli en del shoppat där till Mira inför vår, sommar och 3-årsdag, for sure.
Sen var det visst 50% på en del plagg hos Po.P oxå. Nätshopping - livsfarligt. Men halva priset är ju ändå halva priset. :)
Själv skulle jag behöva ett par nya skor inför vår och sommar. Suktar ju även efter ett våningsfat från Ombonat..
Ja ni. Tänk om man hade obegränsat med pengar.
Och snart blir man föräldraledig. Vilket innebär fattig... Men på nåt konstigt vis brukar det ordna sig. ;)
Nu ska jag hoppa i säng och hålla tummarna att lilla damen sover längre än till 04:45 imorn...
Natti!
Slank in på H&M och såg alla fina sommarkläder på barnavdelningen. Oj, vad mycket fina färger och modeller som kommit!
Det kommer garanterat bli en del shoppat där till Mira inför vår, sommar och 3-årsdag, for sure.
Sen var det visst 50% på en del plagg hos Po.P oxå. Nätshopping - livsfarligt. Men halva priset är ju ändå halva priset. :)
Själv skulle jag behöva ett par nya skor inför vår och sommar. Suktar ju även efter ett våningsfat från Ombonat..
Ja ni. Tänk om man hade obegränsat med pengar.
Och snart blir man föräldraledig. Vilket innebär fattig... Men på nåt konstigt vis brukar det ordna sig. ;)
Nu ska jag hoppa i säng och hålla tummarna att lilla damen sover längre än till 04:45 imorn...
Natti!
måndag 23 april 2012
Tandläkarväder
Ge oss lite solsken och värme!!
Som på bilden från Vemdalen. Vilken underbar lördag det var..
Nästa gång vi åker till fjälls har vi två barn. En tvåbarnsfamilj! :)
Mira sa vid middagsbordet idag när vi gick igenom veckans dagar att "på lördag ska vi åka till Buspalatset! Eller badhuset! Nej, Buspalatset vill jag."
Och det är väl ingen dum idé. Lika bäst att passa på att ägna lite extra tid ihop innan ett litet syskon kommer och stjäl den mesta tiden ett tag framöver.
Vi måste ta tag i vårt "skrotrum" i helgen oxå. Det är rummet bredvid Miras som nu fungerar som kontor/gästrum/förråd. Det ska bli hennes sen när bebisen ska få eget rum och flytta in i det hon har nu.
Just nu ser det ut som kriget där inne. Mår dåligt bara jag går förbi och tittar in. Blää!! Det vore skönt att i alla fall börja röja lite där inne.
Vill helst tapetsera om där oxå innan Mira flyttar in så en ordentlig städning vore ett steg i rätt riktning..
Nu ska jag sjunka ner i soffan, kolla TV och ta en bit ananaspaj och glass. :)
Ses!
Som på bilden från Vemdalen. Vilken underbar lördag det var..
Nästa gång vi åker till fjälls har vi två barn. En tvåbarnsfamilj! :)
Mira sa vid middagsbordet idag när vi gick igenom veckans dagar att "på lördag ska vi åka till Buspalatset! Eller badhuset! Nej, Buspalatset vill jag."
Och det är väl ingen dum idé. Lika bäst att passa på att ägna lite extra tid ihop innan ett litet syskon kommer och stjäl den mesta tiden ett tag framöver.
Vi måste ta tag i vårt "skrotrum" i helgen oxå. Det är rummet bredvid Miras som nu fungerar som kontor/gästrum/förråd. Det ska bli hennes sen när bebisen ska få eget rum och flytta in i det hon har nu.
Just nu ser det ut som kriget där inne. Mår dåligt bara jag går förbi och tittar in. Blää!! Det vore skönt att i alla fall börja röja lite där inne.
Vill helst tapetsera om där oxå innan Mira flyttar in så en ordentlig städning vore ett steg i rätt riktning..
Nu ska jag sjunka ner i soffan, kolla TV och ta en bit ananaspaj och glass. :)
Ses!
söndag 22 april 2012
22 april 2012
En kanonförmiddag i Borgarparken följdes av en toppeneftermiddag och kväll med goda vänner.
Nu kryper jag proppmätt och nöjd i säng och laddar för ny vecka.
Miran ska på förskolan, Pär sticker iväg på jobb och jag ska träna mig på att vila mera.
Men umgås och mysa måste man oxå få göra. Tror det är bra för både kropp och själ.
Vi är lyckligt lottade som har så fina familjer och vänner omkring oss.
Sov gott.
Nu kryper jag proppmätt och nöjd i säng och laddar för ny vecka.
Miran ska på förskolan, Pär sticker iväg på jobb och jag ska träna mig på att vila mera.
Men umgås och mysa måste man oxå få göra. Tror det är bra för både kropp och själ.
Vi är lyckligt lottade som har så fina familjer och vänner omkring oss.
Sov gott.
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)