söndag 18 december 2011

Vi ser ljuset!

Rubriken kan ha flera olika innebörder för oss idag.

Vi äter nu frukost med alla fyra ljusen i adventsljusstaken tända. Mira räknade när pappa tände. :)

Det har kommit SNÖ inatt! Halleluja. Äntligen ser det ut som vinter och att julen snart är här.
Nu ska vi strax gå ut och leka i det vita. :) P ska nog ta fram snöslungan så han är kanske gladast av oss alla.

Det bästa; Mira är feberfri och på väg att bli frisk!!
Hon gjorde en sovning på 3,5 timme igår och sov sig förmodligen frisk. Febern var borta när hon vaknade (väcktes) och vi har inte sett till den efter det.

Idag ska alltså granen kläs och det känns så mycket bättre när det är vitt ute. :)

Trevlig snöig söndag!

lördag 17 december 2011

Bra lördag trots allt

Här hemma är trollet fortfarande inte helt hundra.
Verkar va en konstig sjuka det här.
Hon är i princip feberfri på dagarna, ligger mellan 37-37,7. Men till kvällen och natten stiger det till 39-40 grader.
Inte kul. :(

Så vi är hemma idag - igen...
Den planerade middagen hos Elin och Jon får tas en annan dag.

Men några väldigt trevliga saker har oxå hunnits med i pyjamsträsket mellan Vinterstudion och tvätthängning.

Jag snubblade in på Blingos hemsida. Just nu kunde man visst handla fraktfritt och till 50% rabatt. Perfekt då vår lilla (stora) dam börjar växa ur garderoben då det mesta är i stl 86/92 just nu.
Shopping = feel good. :)

Sen fick jag, även det av en slump, veta att jag inte behöver gå upp i tid på jobbet efter nyår.
Jag kan fortsätta på mina 76% och ha lediga fredagar. Såå skönt!

Så jag är nöjd och glad idag trots sjukt barn och ingen snö.
Dessutom får vi mat hos snälla mormor och moffen på eftermiddagen.

En hundprommis innan kanske..?

Kom igen!

Ge oss snö.

Nu får regnet ta semester. Det är S N Ö vi vill ha!

fredag 16 december 2011

Maskerad

Mira får syn på mina haremsbyxor som hänger på sängkanten:

- Är det här dina byxor mamma?
- Mmm..
- Men får jag prova dom då?
- Ja visst.
- Åh tack mamma. :)

SöTnÖT <3

Vart tar tiden vägen?

Igår slog det mig att vi nog måste klä vår julgran redan i helgen.
Vi har alltid bruka gjort det bara någon eller några dagar före julafton men i år måste det nog ske tidigare om tiden ska räcka till.

Pär jobbar borta måndag till onsdag till veckan och sen är det torsdag. Då jobbar jag till 16 och P till 17, minst.
Så det får nog bli på söndag så vi kan göra det i lugn och ro tillsammans alla tre.
Det är ju trots allt fjärde advent så det känns ok ändå. ;)

Mira ska ju få välja en ny jukula oxå. Den traditionen hittade jag på förra året. Att köpa en ny kula varje år. Kan nog bli roligt för skruttan om några år att ha kvar alla från hon va ett år.

Mira snorar idag oxå men ingen feber ännu. Peppar, peppar.
Det hade hon inte igår heller på dagen men 38,9 innan sängdags så vi ropar inte hej än..
OM febern inte dyker upp ska vi göra en liten visit hos Lisa och Nilas på eftermiddagen. Vi får se.

Ses!

torsdag 15 december 2011

Frontpage

Jahapp. Det var visst min söta nuna som hamnade på Folkis nya hemsida.
Antar att man får ta det som en komplimang även om jag ser aningens menlös ut.. Ha ha.

Mirabus är en piggare tjej idag.
Bara lite feber och natten har varit ok jämfört med gårdagens. Humöret är soligare och lite frukost gick oxå ner.

Tror vi ska ta oss utanför dessa väggar en liten stund mitt på dagen.
Det blir hämtlunch från McD hemma hos moffen tror jag så vi slipper va hemma när vårt städ kommer.
Mira får sova middag där oxå så återvänder vi på eftermiddagen till ett nystädat hus. Bra serru!

Hoppas Du har en bra torsdag.

Ciao

onsdag 14 december 2011

Update

Inte riktigt pigg ändå. <3

Kommer inte ihåg när hon somnade i mitt knä sist..
Mysigt men tråkigt att hon är fuk. :( Lillahjärtat mitt.

Hoppas hon sover en stund nu och kanske vill äta lite sen.

Ciao