tisdag 6 mars 2012

Syskonstatus

Magmått Mira v29: 25 cm

Magmått syskon v30: 27 cm

Hjärtljud Mira: 140 slag/min

Hjärtljud syskon: 138 slag/min

Magen börjar dra iväg men hjärtljuden håller sig lika.

Lillasyster eller lillebror..? Det är frågan. :)

Kusin-look a like

Ibland tycker jag Mira är så himla lik storkusin Tilda.
I vissa miner så är det som att Tilda skymtar förbi.

Som på den här bilden t.ex.
Samma leende tror jag. :)

Idag bär det av till Åsa på MVC efter jobbet för kontroll av magen och pyret där inne.
Jag känner mig lite piggare idag och en del frågetecken har rätats ut. Alltid skönt.

Ikväll har jag en fikadejt med Anna oxå. Mys.

Ciao

söndag 4 mars 2012

Delmål

Nu så. Känns det lite bättre.
Päran fixade helstekt fläskfilé med chilifries och fetaostkräm till middag och det gjorde min form lite bättre tror jag. :)

Nu ska vi snart stoppa lillstrumpan i säng så hon är fit for fight för förskolan imorn.
Hon sa att hon ville åka dit tidigare idag och det bådar ju gott.

Vi har mitt i allt segt nått ett delmål, idag kliver vi in i den 30:e graviditetsveckan. Tjohoo!
På tisdag ska jag till barnmorskan på koll och det ska bli spännande att se om magen fortsätter att följa Miras mönster. Förra gången, i vecka 25, var alla värden i princip identiska.
Fast jag tror ändå på en lillebror. :)

Vore på ett sätt praktiskt att veta. Börjar bli sugen på att sälja iväg lite barnkläder som just nu bara står på vinden och skräpar. Men om det blir en lillasyster kommer dom ju till användning igen.
Kan säkert använda många plagg på en lillebror oxå, men avsevärt många färre.
Well, well.. Tiden kommer att utvisa.

Pyjamasdags var det.

Sämst när det gäller

Söndagar verkar va min sämsta dag nu mera.
Tråkigt då vi är lediga tillsammans att inte orka göra nåt. Men så är det just nu.

Skulle kunna betala mycket för en spola framåt-knapp så den här tröttochtjock-perioden kunde va över.
För gott. Aldrig mer gravid. Punkt.

Åter till soffan.

lördag 3 mars 2012

Lovely

Vilken fantastisk dag vi har haft i det underbara vårvädret.

Vi hoppade Hassela och åkte istället ut på Maln till Åsa och Signe.
Vi packade fikaväskor, kälkar och stjärtlappar och knatade ner på stranden.
Kälkarna blev ganska oanvända pga snöbrist men stjärtlapp funkade fint.

Pär gjorde en bra brasa åt oss och på den grillade vi både korv och gjorde varma mackor i det nyinköpta smörgåsjärnet. Mums.

När vi kom hem igen var vi rätt utpumpade allihopa så det blev några lugna timmar i soffan framför skidskytte-VM.

Mira önskade gröt till middag, vi åt gårdagens sopprester och sen lite lördagsgodis så klart. :)
Nu sussar lilla fröken och vi ska se Mello och äta Ben & Jerrys. Måste försöka bota min onda hals. :)

Ciao

fredag 2 mars 2012

Vad gör man..??

Kanonväder idag men storm. Onödigt!
Vi tillbringade förmiddagen på Buset med Elin och Thea.
Resten av dagen har bestått av innemys och bakning.

Imorn är vi sugna på skidåkning men kommer det va storm i Hassela oxå?
Och hur långa liftköer orkar lilla damen stå i en sportlovslördag..?
Vi klurar vidare..

Och - vad gör man annars då?

torsdag 1 mars 2012

Bebislycka

Nu ploppar det ut bebisar i mammgruppen, det är så kul!

Tre stycken av åtta har tittat fram, tjejer allihopa än så länge. Men vi vet att åtminstone tre killar är på gång oxå. :)

Ikväll ses vi hemma hos Mikaela, ett mysigt och välbehövligt avbrott i vardagen.

Grattis J & J till alla era töser!