tisdag 13 mars 2012

Bästa mormor

Vi har haft en ganska bra dag hemma Miran och jag.
Trots feber och hosta har hon varit på gott humör och petat i sig både lite mat, frukt och dricka.

Söta Angelica kom förbi på en kopp kaffe mitt på dagen då lillstrumpan passade på att sova några timmar.

Efter Angelica kom mormor med bananer, glass och Ipren. Precis vad vi behövde.
Imorn är det ju min födelsedag oxå och vilka är bäst på födelsedagar om inte mammor, eller hur?

En söt blomma och två paket lämnade mormor här till morgondagen. Det lilla till Mira och det stora till mig. :)
Bästa presenten blir nog att bästa pappan kommer hem efter tre dagars jobb i Åre. Önskar mig en frisk Mira oxå...

Lilla fröken har redan krupit i säng. Hon bad om det redan före kl. 18.
Men med en temp på 39,2 är det kanske inte så konstigt att hon är trött. Lillfisan.

Hoppas på en födelsedag imorn med mindre feber och massa mys.

Bra start

Fördelen med att vara hemma och vabba (om det finns nån?) är att man har tid att göra en ordentlig frukost.

Dagens fick börja med gröt och nu går vi in på mackorna. :) Mmmm, älska frukost. I alla fall som gravid. Hoppas det håller i sig sen oxå.

Mira vaknade pigg och glad men har 37,5 så jag gissar på att det stiger under dan. Brukar vara så..
Funderar på om jag ska passa på och baka nåt inför helgen då jag har 28-årskalas. Nånting borde jag ju kunna få till..
Lika bra att passa på när man ändå är hemma och har tiden för en gångs skull.

Ciao

måndag 12 mars 2012

VAB

Miran fick feber på kvällskvisten.
Åt dåligt till middag och ögonen började rinna helt utan vidare framför Bompa.

38,5 visade tempen så det blev Ipren, välling och bums i säng.
Vi får ta en mysdag imorn och hoppas det ger med sig.

Tror det va i december hon va sjuk sist så det var väl dags nu..

God natt.

söndag 11 mars 2012

Mätt i magen

Idag tog vi oss i kragen och spenderade förmiddagen ute.
Kändes bra efter att ha tillbringat lördagen inne (Mira på badhuset med mormor) och på stan.

Vi tog med oss pimpelgrejorna och varmkorv och gick ner till sjön.
Det började blåsa ganska snart så vi blev inte så långvariga. Men fiska och grilla korv hann vi i alla fall med. :)

Mira och jag var trötta och sura när vi kom hem. Tösen slukade en flaska välling och somnade sen i sängen en stund.
Jag knoppade in i soffan och vaknade lagom då André tog slalomguld!

Mira är just nu speedy gonzales och röjer järnet. Men på ett strålande humör!
Middagssovning är bra grejor. Synd att det blir mer sällan nu för tiden..

Pappa Pär lagade gudomliga älgfärsbiffar till middag och nu är vi mätta och belåtna.
Ska bädda rent i Miras säng och sen ska det duschas och tvättas hår inför nya veckan.
Sen är det nog kväller.

Ses!

Mera bebisar!

På 11 dagar har det fötts tre små kottar i mammagruppen. :)

Den 1 mars kom Jonnas lilla Mejja, i fredags fick Martina en liten kille och imorse föddes Lottas skrutt, en pojke det oxå.

Stort grattis till er allihopa!
Nu blir det en massa bebismys istället för bebisprat på mammaträffarna framöver. :)

Träffade Johanna, Niklas, Teo och tvillingtjejerna på stan igår och dom är ju helt underbara dom oxå.

För min egen del börjar V 31 idag, 70 dagar kvar till beräknad förlossning och fyra arbetsveckor kvar.
Feels good! Bara resten kvar då..

fredag 9 mars 2012

Freedag

Så skönt att det äntligen blev helg denna vecka oxå.
Börjar verkligen längta efter ledighet nu och varje vecka för oss lite närmare. Fyra veckor kvar nu!

Snälla mormor kom hit en stund igårkväll och nattade skruttan så jag kunde åka hem till Jonna på mammaträff. Mysigt som alltid och man blir lite laddad med by energi av att surra med ett gäng härliga mammor.
Lilla Mejja, en vecka gammal, var oxå med så klart. Såå liten. Och ändå hade hon passerat 4 kg.
Galet vad snabbt man glömmer att dom varit så där små. Och snart kommer det en till..!

Miran och jag har hittills ägnat denna fredag åt lite nödvändigheter.
Handling på Ica Maxi, tvätt, plock och disk.
Fröken slocknade i bilen på hemvägen så hon fick sitta kvar och sova en liten stund.
Snart är det dags för lunch och sen har vi en dejt med Anna och Fanny.

Ikväll kommer pappsen hem och vi ska få middag hos mormor och moffen.
Mira ska sova kvar där om hon vill och ha en mysdag med mormor imorn.
Skönt. För oss alla. :)

Trevlig helg!

torsdag 8 mars 2012

Klarvaken

Åh vad tröttsamt det är att vakna den här tiden och inte kunna somna om..!

Bebben är faktiskt lugn i magen för ovanlighetens skull. Annars brukar det oftast va den som håller låda och gör det svårt att somna om, men nu vet jag inte vad som är problemet..

Irriterande när jag vet att Mira snart kommer vakna och då kommer jag va skittrött. Sova till sex borde man väl ändå få göra..?

Har dessutom tagit ut lite flex idag på morgonen så Miran och jag ska slippa skynda iväg till före sju men det verkar ju va onödigt.

Hoppas ni andra sover sött i alla fall.
Ikväll är det mammaträff!

Ciao