Så var dagen kommen då jag för första gången ska va ensam med barnen då Pär är borta på jobb.
Det kommer långt ifrån bli den sista så det är väl lika bra att vänja sig.
Lite nervös har jag varit, det ska jag erkänna. Men eftermiddagen och kvällen har rullat på rätt så smidigt ändå.
Olle somnade i bilen på väg hem från BVC och sov sen vidare ca 1,5 timme i vagnen ute vilket var guld då jag och Miran hann både laga och äta middag innan han ville ha mat.
Sen blev filmmys en stund i soffan då storasyster var jättetrött efter en tidig morgon och en dag på förskolan.
Olle fick hänga med in på syrrans rum i babysittern då vi läste kvällssaga och när syrran nattats var det hans tur.
Nu sover dom båda hur som haver och jag ska nog inte va vaken så länge till jag heller. Har lagt mig vid 21 de flesta kvällar på sistone och det behövs bland alla nattamningar och morgonpigga storasystrar.
Bilden: nyduschad Mira mumsar bulle och myser med lillebror innan sängdags.
God kväll!
torsdag 7 juni 2012
onsdag 6 juni 2012
Vilopaus
Olle tar en tuppis i kusin Signes lådbil. :)
Statusen just nu är som följer:
Olle - sover i vagnen på altanen.
Mira - leker i sandlådan/lekstugan.
Pappan - tvättar mammans bil.
Mamman - ligger på soffan och försöker samla lite energi samt bota huvudvärk.
Lillebror bestämde sig för att vara vaken två timmar i natt och jag tror det är det som känns idag.
Han valde på ett sätt en bra natt att stöka på då Pär är ledig med oss idag.
Mitt tålamod och pedagogiska sinne är inte på topp idag kan jag säga, så en ledig dag (Mira går inte på dagis på onsdagar) ensam med båda barnen hade varit mindre skoj just idag.
Imorn är det vardag och förskola igen för Miran.
Pär sticker till Stockholm på jobb till fredag. Första natten ensam med två kids. Kan bli spännande..
Nu har jag en dejt med herr Alvedon.
Ses!
Statusen just nu är som följer:
Olle - sover i vagnen på altanen.
Mira - leker i sandlådan/lekstugan.
Pappan - tvättar mammans bil.
Mamman - ligger på soffan och försöker samla lite energi samt bota huvudvärk.
Lillebror bestämde sig för att vara vaken två timmar i natt och jag tror det är det som känns idag.
Han valde på ett sätt en bra natt att stöka på då Pär är ledig med oss idag.
Mitt tålamod och pedagogiska sinne är inte på topp idag kan jag säga, så en ledig dag (Mira går inte på dagis på onsdagar) ensam med båda barnen hade varit mindre skoj just idag.
Imorn är det vardag och förskola igen för Miran.
Pär sticker till Stockholm på jobb till fredag. Första natten ensam med två kids. Kan bli spännande..
Nu har jag en dejt med herr Alvedon.
Ses!
måndag 4 juni 2012
Gosnosar
Söta Thyra 5 år (min guddotter) och lillasyster Stina 3 år lånar Olleskrutt en stund.
Tack för igår tjejer. Snart igen!
Tack för igår tjejer. Snart igen!
söndag 3 juni 2012
Lill-korven
Idag fortsatte regnet att ösa ner och det var väl ingen av oss här hemma som var speciellt sugen på nån uteaktivitet.
Som tur var fick vi trevligt besök av Therese, Thyra och Stina. :)
Det lektes, fikades, busades och surrades i några härliga timmar.
Tjejerna lekte till och med ute en stund. I lekstugan regnade det ju inte. ;)
Lilla Olle är fortfarande snorig men jag tycker nog att det går åt rätt håll. Lite för sakta dock men ändå åt rätt håll. Imorn håller vi tummarna att han vaknar mycket bättre i nästäppan!
Men han är så duktig korven våran. Äter och sover trots att han inte är hundra pigg. Mammas skrutt.
Imorn börjar Pär jobba efter tre veckor hemma med oss.
Miran ska på förskolan och Olle och jag ska...? Ja, jag undrar vad vi ska hitta på. Mysa kanske.
Natti!
Som tur var fick vi trevligt besök av Therese, Thyra och Stina. :)
Det lektes, fikades, busades och surrades i några härliga timmar.
Tjejerna lekte till och med ute en stund. I lekstugan regnade det ju inte. ;)
Lilla Olle är fortfarande snorig men jag tycker nog att det går åt rätt håll. Lite för sakta dock men ändå åt rätt håll. Imorn håller vi tummarna att han vaknar mycket bättre i nästäppan!
Men han är så duktig korven våran. Äter och sover trots att han inte är hundra pigg. Mammas skrutt.
Imorn börjar Pär jobba efter tre veckor hemma med oss.
Miran ska på förskolan och Olle och jag ska...? Ja, jag undrar vad vi ska hitta på. Mysa kanske.
Natti!
lördag 2 juni 2012
Lovande..
Vilken upplyftande väderprognos min telefon visar för den kommande veckan. Not.
Men vi har sol i sinnet i alla fall!
Vi har haft huset fullt några timmar nu mitt på dagen/eftermiddagen när ett gäng kollegor till mig och deras barn kom på besök.
Både Mira och Olle fick massor av fina presenter. Tusen tack söta ni!
Nu väntar vi på Pär som är och hämtar thaimat och även en Daniel. :)
Trevligt med lite sällskap så här på lördagskvällen i ruskvädret.
Trevlig lördagkväll!
Men vi har sol i sinnet i alla fall!
Vi har haft huset fullt några timmar nu mitt på dagen/eftermiddagen när ett gäng kollegor till mig och deras barn kom på besök.
Både Mira och Olle fick massor av fina presenter. Tusen tack söta ni!
Nu väntar vi på Pär som är och hämtar thaimat och även en Daniel. :)
Trevligt med lite sällskap så här på lördagskvällen i ruskvädret.
Trevlig lördagkväll!
fredag 1 juni 2012
Fredagsmys
Barnen sover och jag ligger i soffan tillsammans med godaste godiskombon. Saltlakrits och choklad.
Pär spelar match i Näsviken så jag får fredagsmysa i min ensamhet. Helt ok det oxå faktiskt.
Det är nåt man upptäcker som småbarnsförälder, i alla fall jag, att lugnet och tystnaden kan vara ljuvligt skön.
God kväll.
Pär spelar match i Näsviken så jag får fredagsmysa i min ensamhet. Helt ok det oxå faktiskt.
Det är nåt man upptäcker som småbarnsförälder, i alla fall jag, att lugnet och tystnaden kan vara ljuvligt skön.
God kväll.
Välkommen Juni
Här hemma firar vi junis ankomst med solsken och en snorig bebis.
Usch, det är synd om vår lillebror nu.. :(
Det känns skönt att första sommarmånaden är här och nu håller vi tummarna för stigande värme, en lång och solig sommar och friska barn!
Kan det sluta blåsa nån gång??
Tror det är dags för frukost, jag är ju hungrig som vanligt.
Ses!
Usch, det är synd om vår lillebror nu.. :(
Det känns skönt att första sommarmånaden är här och nu håller vi tummarna för stigande värme, en lång och solig sommar och friska barn!
Kan det sluta blåsa nån gång??
Tror det är dags för frukost, jag är ju hungrig som vanligt.
Ses!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)