torsdag 7 juni 2012

Två kids

Så var dagen kommen då jag för första gången ska va ensam med barnen då Pär är borta på jobb.
Det kommer långt ifrån bli den sista så det är väl lika bra att vänja sig.

Lite nervös har jag varit, det ska jag erkänna. Men eftermiddagen och kvällen har rullat på rätt så smidigt ändå.

Olle somnade i bilen på väg hem från BVC och sov sen vidare ca 1,5 timme i vagnen ute vilket var guld då jag och Miran hann både laga och äta middag innan han ville ha mat.

Sen blev filmmys en stund i soffan då storasyster var jättetrött efter en tidig morgon och en dag på förskolan.
Olle fick hänga med in på syrrans rum i babysittern då vi läste kvällssaga och när syrran nattats var det hans tur.

Nu sover dom båda hur som haver och jag ska nog inte va vaken så länge till jag heller. Har lagt mig vid 21 de flesta kvällar på sistone och det behövs bland alla nattamningar och morgonpigga storasystrar.

Bilden: nyduschad Mira mumsar bulle och myser med lillebror innan sängdags.

God kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Våga fråga! :)