lördag 30 april 2011

Inredning pågår

Idag har Mira och jag städat lekstugan och lagt upp en inredningsplan.
Vi stack iväg och köpte tyg till gardiner och en liten duk på Åhléns. Ovan ser ni resultatet. Kommer bli fiint!

Ett bordska inhandlas och lite husgeråd, sen så.

Nu ska vi mumsa grillad fläskfilé.

Ciao!

fredag 29 april 2011

Pannkaksfest!

Sitter på syrrans altan och njuter i solgasset. Barnen sover, alla tre, efter en förmiddag full av lek, bus och pannkakor till lunch ute i solen. Vardagslyx. Välkommen vår!

Jag längtar till kvällen.
Fast det är helt underbart med dessa fina dagar så gör jag det idag.
När hela familjen är samlad. Det är det viktigaste.
Det blir fredagspizza, soffmys och lite gotta förstås.

Sen jobbar vi båda i helgen. Jag imorn och Pär på söndag. Öppet 1 maj, galet.

Ses!

torsdag 28 april 2011

Kontraster

I morse fick jag ta på mig vantarna och skrapa rutorna på bilen när jag skulle till jobbet.
Vid lunch blev det mjukglasspremiär. Det kallas visst aprilväder av en orsak.. Glassen var ljuvlig, den första för året är ju speciell.

Jag är seg ikväll. Känns som kroppen väger ett ton och jag orkar inte ta mig för någonting. Slö, seg och trött.
Men det är ju helg nu oxå, då brukar man ju kunna känna sig lite off. Men efter en tredagarsvecka? Inte ok.
Mira är oxå lite upp och ner. Har ätit dåligt i två dagar (INTE likt henne) och har värre humör än vanligt. Nog för att hon är en bestämd dam i vanliga fall oxå men nu är det nåt annat. Minsta motgång följs av gråt, skrik och smärre raseriutbrott. Det behöver inte ens va en motgång. Idag hann ilskan och tårarna komma för att hon inte fick vatten tillräckligt snabbt. Sjuka på gång..? Hope not.
Eller så är det tvåårstrotsen som visar sig från sin bästa (?) sida.

Blingo igår var trevligt! Det blev en del kläder till Mirabus. Tror några plagg får bli födelsedagspresenter. Hon kan nog inte använda dem så mycket tidigare ändå. Sommarklänningar bl.a. :)
Herregud! Om dryga två månader blir vår bebis 2 år. . . Hur gick det till?

Börjar även få lite (lite mycket) syskonpanik.
När är det rätt? Ska vi nu? Snart? Senare? Många funderingar i det ämnet i mitt huvud just nu.
Det blir nog bra hur som. Man ska inte planera så mycket. Barn är en gåva man ska vara lycklig om man får.

Nej, jag tror jag tar en chokladmuffins till.
Kusinerna Bus på julafton. <3

God kväll.

Vardagslyx

Bjuden på lunch i solskenet.
I like.

onsdag 27 april 2011

Onsdag

Redan snart helg!
Kortveckor är väl bland det bästa?

Trollet och jag har precis ätit frukost och ska nog snart börja ta tag i dagen.
18,3 grader varmt visar vår termometer i köket. Tror dock att solen skiner lite på den men det är ändå härligt!
Jympaskopremiär på förskolan kanske? :)

Nä, dags att göra ett ryck!
Jobba några timmar innan jag får huset fullt av sköna tjejer.

Ciao

Ps. Bilden; pappa&dotter-mys i helgen 

tisdag 26 april 2011

Nytt!

Fick tips av en kollega om denna söta duk. Helt i min smak.
Den var så pass stor att det både blev en stor duk till altanbordet och denna i köket. Perfa!

Våren är den finaste årstiden. Och gladaste. I alla härliga färger.

Nu ska jag sno ihop en kaka till morgondagen innan det är dags för middagsfix.
Sen ska spaljén målas en sväng till. Färgen tog ju slut igår. Typiskt.
Det är mitt kvällspyssel. Tur man inte är göralös. .

Pling!

måndag 25 april 2011

Ekologiska kläder & fika

På onsdag kommer Terese hem till mig och visar Blingos vår- och sommarkollektion.

Ett utmärkt tillfälle att surra med andra mammor och tjejer, fika och om man vill shoppa fina barn- och damkläder. Hemma i vardagsrummet.

Kom du å om du är sugen.
Kl. 19 hos mig! :)