torsdag 28 april 2011

Kontraster

I morse fick jag ta på mig vantarna och skrapa rutorna på bilen när jag skulle till jobbet.
Vid lunch blev det mjukglasspremiär. Det kallas visst aprilväder av en orsak.. Glassen var ljuvlig, den första för året är ju speciell.

Jag är seg ikväll. Känns som kroppen väger ett ton och jag orkar inte ta mig för någonting. Slö, seg och trött.
Men det är ju helg nu oxå, då brukar man ju kunna känna sig lite off. Men efter en tredagarsvecka? Inte ok.
Mira är oxå lite upp och ner. Har ätit dåligt i två dagar (INTE likt henne) och har värre humör än vanligt. Nog för att hon är en bestämd dam i vanliga fall oxå men nu är det nåt annat. Minsta motgång följs av gråt, skrik och smärre raseriutbrott. Det behöver inte ens va en motgång. Idag hann ilskan och tårarna komma för att hon inte fick vatten tillräckligt snabbt. Sjuka på gång..? Hope not.
Eller så är det tvåårstrotsen som visar sig från sin bästa (?) sida.

Blingo igår var trevligt! Det blev en del kläder till Mirabus. Tror några plagg får bli födelsedagspresenter. Hon kan nog inte använda dem så mycket tidigare ändå. Sommarklänningar bl.a. :)
Herregud! Om dryga två månader blir vår bebis 2 år. . . Hur gick det till?

Börjar även få lite (lite mycket) syskonpanik.
När är det rätt? Ska vi nu? Snart? Senare? Många funderingar i det ämnet i mitt huvud just nu.
Det blir nog bra hur som. Man ska inte planera så mycket. Barn är en gåva man ska vara lycklig om man får.

Nej, jag tror jag tar en chokladmuffins till.
Kusinerna Bus på julafton. <3

God kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Våga fråga! :)