söndag 4 september 2011

Alla våra barn

När någon närstående får barn, eller då man hör att barn kommer till världen över huvudtaget, slår det mig vad viktiga dom små människorna är.
Något jag glömmer i vardagspusslet emellanåt men som slår mig så hårt då jag tänker på det.
Vi har så många runt om oss. Kompisar och kusiner som alla har en egen liten personlighet. Häftigt tycker jag.

Hur skulle det se ut utan de små vackra, jobbiga, skrikiga, vetgiriga och alldeles perfekta små människorna..?

Svammel, jag vet, men tänk ändå vilken otrolig gåva ett litet barn är.
Har läst nånstans att "barn är inget man skaffar, det är en gåva man har turen att få". Sant.

Såg texten ovan, i en annan blogg jag följer, av Peter LeMarc.
Kloka och fina ord tycker jag.

Undrar oxå lite hur Anna, Micke och deras fina lilla tjej har det på BB.
Bra hoppas och tror jag.
Häftigt hur tillvaron förändras så radikalt från en dag till en annan.
Livet blir aldrig vad det varit - bara bättre.

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Våga fråga! :)