söndag 11 september 2011

Monsterprinsessa, marknan och oväntad löptur

Jajamän. Som ni ser har vi haft en dag med stor variation jag och lilla damen.

Dagen började allt annat än bra. Eller nåt väldigt bra var att mormor sov här och tog argbiggan i morse så jag fick sova vidare till strax före nio. Bästa mormor. <3

Fröken Prupp vaknade 6:05, alltför tidigt med andra ord. Var dock nöjd att kolla på dvd i vår säng till 7:20 typ. Men sen var det slut på det nöjda.
Resten av morgonen, förmiddagen faktiskt, var hon tvär, sur, arg och allmänt vrång.
Grinade och skrek efter pappa så fort nåt gick emot. Vilket var typ konstant eftersom hon bara hittade på hyss.

Efter en motvillig andra lunch, den första hamnade på golvet och typ överallt i köket, och en dryg timmes sovning var ordningen något sånär återställd.
Vi åkte till kusin Signe och gjorde sen sällskap med henne, faster Åsa och farmor ner på marknaden.

Där fick fröken en ballong (en gratis och röd sådan, ingen svindyr och onödig HelloKitty-sak) och sedan en korv med bröd och eftermiddagen var gjord. :)
Jag försökte locka med karuseller men vår bestämda dam sa: jag vill sitta i min vagn! Jahapp.

När vi for hem efter dryga timmen i trängseln och med en fin ullmössa till Mira att ha under slalomhjälmen som enda fynd, var det skönt att pappan kommit hem och tog emot oss. <3

Och hipp, happ, huppla fick jag energi till en löptur så här på kvällkvisten.
Riktigt skönt och mysigt att springa i skymningen.

Nu hägrar duschen och sen lite godis i soffan innan uppladdningen inför nästa vecka startar.

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Våga fråga! :)