fredag 21 oktober 2011

Kyligt och soligt

Vi hade bestämt dejt i Borgarparken idag med Thea, Algot och deras mammor.
Kl. 9:30 skulle vi ses. 8:45 vaknade vi. :)
Blev lite tajt men vi kom dit och hade en mysig stund tillsammans.
Mira är fortfarande lite ur form efter febern och humöret sviktar rätt rejält men det var ändå kul att träffas.

Trodde det skulle va kört med middagssovning idag med tanke på sovmorgonen men Mira bad snällt om att få gå och sova efter lunchen och sov ev timme ungefär.
Som sagt det märks att den långdragna sjukan har satt sina spår.

Ikväll ska jag på hemlig tur med jobbet det blir spännande. Har ingen aning om vart det bär av!

Ses!

onsdag 19 oktober 2011

Ser ljuset..

Nu börjar vi verkligen gå varann på nerverna här hemma. Blä för vab, flera dagar dessutom. Extra blä!

Idag har fröken varit ett riktigt trots- och grinmonster så jag tror hon börjar bli frisk. ;) Vi har bråkat om allt känns det som.
Ta av pyjamasen - kaos. Gå och kissa - icke. Posta ett brev - jag vill ha breveeet!!!!! Ja, ni fattar.
Mitt tålamod är heller inte det bästa och längsta efter flera dagars husarrest med hög gnällfrekvens...

Dagens bästa har varit ingen feber och trots humöret en mer igenkännlig Mira. Hon gjorde tidig kväll ikväll efter dusch och hårtvätt. Tror hon somnade omgående. Bra att hon laddar inför förskolan imorn.
Hon sov från 19:30 - 7:30 i natt oxå och jag tror det gör gott för den lilla kroppen efter flera dagars sjukdom.

Till nåt annat. Jag velar om skorna jag köpte igår. Vet inte om dom var "the ones" liksom. Ska kolla lite mer imorn och se om jag byter dom eller inte.
Modellen vill jag ha men det är matt eller blank som är frågan..? I-landsproblem, I know, men ändå. :)

Nu soffläge framför TV'n och äntligen, efterlängtade jobb imorn!

tisdag 18 oktober 2011

Nytt

Skorna jag letat efter och en söt mössa. :)

Vab vab vab

Ja rå. Har man inget annat för sig kan man ju vabba. Kul! Eller inte.
Idag fick vi i alla fall en läkartid för man tyckte på BVC att hon hade haft feber lite för många dagar.
Självklart har hon bara 37,7 idag och är säkert på bättringsvägen.
Men doktorn kollade i öron, hals och lyssnade på lungorna. Allt verkade bra, bara att vänta alltså.

Efter kollen på Hälso köpte vi korv på stan som jag hade lovat (mutat) Mira innan. Jag passade på att byta lite kläder som jag köpte förra veckan och hittade äntligen ett par skor. På Åhléns! Det var ju en glad överraskning.

Nu sover trollet och jag ska hänga lite tvätt.

Ciao

söndag 16 oktober 2011

Sjukstugan fortsätter

Mirabus är inge pigg.
Somnade före kl 10 igår hemma hos mormor då jag jobbade och sov i tre timmar. När hon vaknade var hon kokhet och ämlig. Stackars gumman. :(

Det var inte mycket som gick ner i den lilla magen igår. En Piggelin, lite festis och vatten.
Mot eftermiddagen och efter lite Ipren blev hon piggare och några tuggor mat slank faktiskt ner. Kvällen var ganska bra och hon somnade utan särskilt mycket feber men blev het igen under natten. :(

Hon är varm nu oxå. Har inte kollat men hon har säkert 39 grader. Ska göra ett frukostförsök nu.
Det är inte kul att va ensam när hon är sjuk. Men idag kommer äntligen pappan hem!

Ses!

fredag 14 oktober 2011

Gullhjärtat

Eftersom vi är lediga idag passade vi på att ta sovmorgon.
Inte förrän vid 8 deklarerade Miran att det var morgon. Skönt.
Men när jag bar över henne till mig kände jag den där värmen från den lilla kroppen. Febervärmen. :(
Inte så mycket, 38.0, men ändå. Hon hostar lite oxå. Så dagen kommer nog spenderas i soffan mestadels skulle jag tro.

Vi eldar i öppna spisen och har precis ätit frukost.
Pappa Pär åkte till Hassela igår för att leta älgar. Jag laddade upp med glass och chips när jag helghandlade i onsdags så det går nog ingen nöd på lillskruttan och mig. ;)

Och tvätta och städa kan man ju alltid sysselsätta sig med.

Ses!

onsdag 12 oktober 2011

God morgon

Miran och jag kollar på Dora i stora sängen.
Jag börjar bli hungrig och tycker vi kan äta frukost men lilla fröken vill ligga kvar en stund till verkar det som. Gosnosen våran!

Sverige vann mot Holland igår tydligen. Tur det finns Facebook för jag somnade i halvtid. :)

Idag tror jag höstskorna får komma fram. Börjar bli kallt med gummistövlar och jympadojjor på förskolan nu.
Mira har sån tur att ha en kusin att ärva en massa fina kläder och skor av. Är ju som en privat affär med bara bra prylar i rätt storlek dessutom. Lyxigt. ;)

Frukostdax!

Bilden: Aron och Mira känner på vattnet, första dagen i Spanien. Härligt.