måndag 31 oktober 2011

Jag och min bil

Yes vi hänger i biltvättskön på Statoil. Spännande värre med fyra bilar före...
Tur dom säljer latte, att man har radio i bilen och en iPhone förstås. :)

Prioriterade bort träning ikväll till förmån för biltvätten. A girl's got to do... Ni vet. Men imorn blir det Combat, tjohoo!! ;)

P testar nytt jobb fr.o.m onsdag oxå. Det blir spännande att se hur det går. Jättekul för honom är det hur som helst!

Nu ska jag passa på att Wordfeuda lite när jag ändå inte kan göra nåt annat.

Ses!

söndag 30 oktober 2011

Slöa söndag

Idag har vi varit hemma precis hela dagen. Det är inte ofta. ;)

Mira vaknade 6:30 vintertid så vi gjorde rätt tidig morgon. Käkade frukost och körde igång en tvättmaskin innan klockan var nio tror jag.

Jag skickade ut Mira och Pär på gården för att höststäda så att jag kunde städa inne och få huset i någorlunda beboeligt skick.
Signe, farmor och Julia dök upp i samma veva och tjejerna lekte ute i sandlådan ett bra tag. Tur att dom passade på för sen städade pappa Pär undan alla sommarens leksaker.

Efter mat- och sovklockans ringning kom Elin och Thea på lekbesök och fika. Alltid lika mysigt!

Sen fixade Pär söndagsmiddag i form av älgfärsbiffar, sås och potatis medan jag körde ett skönt pumppass.
Micke (Miras gudfar och kompis till P) kom och åt med oss. Trevligt.
"Min Micke" heter han för Mira numera. :)

Nu blir det soffan en stund innan sängen.
Ny vecka och nya tag imorn!

Pling!

fredag 28 oktober 2011

Koncentration..

Mira tittar på Nalle Puh på farmors VHS. Spännande. :)

Vi ägnade förmiddagen åt kusinbus i Sanna med Hannes och Tilda.
Efter lunch och en utebliven middagssovning gasade vi mot Hassela. Skruttan somnade i bilen ganska omgående. :)

Vi kikade in till farmor och farfar direkt och Miran stannade där medan jag for för att hämta de nya vinterdäcken. Fick dom även bytta på en gång. Perfa!

Nu har vi precis kommit hem igen och gjort en brasa i kaminen. Ruggigt väder idag..
Strax ska det bakas pizza så vi kan mumsa tillsammans när pappsen kommer hem.
Tror han kan behöva lite ompyssling. Det verkar ha varit körigt för dom idag då nya iPhone 4S släpptes.

Tror chipspåsen får komma fram ikväll och när trollet somnat. Och kanske lite popcorn..? ;)

Ciao

torsdag 27 oktober 2011

Äntligen helg

Den här helgen är efterlängtad. Som alla helger. :)

Oplanerad oxå till största delen då Pär jobbar på lördag.
Imorn gör Miran och jag en tur till Hassela för att hämta nya vinterdäck till min bil. En liten påhälsning hos farmor blir det nog oxå.

Ikväll har jag kört Combat med Bea och Hanna, två av mina hygienistkollegor. Skitkul! Som vanligt. Fr.o.m nu ska det bli två sånna pass i veckan och ett pump. Det känns lagomt.

Nej nu längtar jag efter sängen och mitt sköna täcke. Zzzz...

onsdag 26 oktober 2011

Titt-ut!

Miras morgonmys under filten i soffan tittandes på Nicke Nyfiken på iPaden. :) Mystrollet vårat!

Jag har spenderat dagen på Järvsöbaden med verksamhetsplanering.
Tänkte gå på Attacken ikväll men känner av halsen lite så jag avvaktar.

Ny dag imorn. Sista före helgen! :)

Natti.

tisdag 25 oktober 2011

Det här med att gå...

Vår tisdag har varit spännande. Eller smått irriterande kan man oxå säga.

01:37 vaknar jag av en arg röst som vrålar:
- Jag vill ha välliiiiiing!!!
Går dit och försöker lugna barnet som är helt galen och fly förbannad. Inget duger. Efter en stund kommer:
- Jag vill ha pappaaaaaaa!!
Fint. Varsågod pappan. Men det var tydligen inte heller rätt.

Det enda som kommer ur ungen som vrålar, sparkar och slår omkring sig som förbytt är "jag vill ha välling!" trots våra lugnaste och mest pedagogiska förklaringar till att välling får du imornbitti, nu är det natt och alla sover osv. Vill helst inte införa nåt nattmål nu vid 2,5-års ålder..

Efter ca en halvtimme lyckas vi lugna damen mellan oss i vår säng, där hon aldrig sovit förutom vid magsjuka typ, och vi somnar om alla tre. Puh!

Dagen fortskrider med att min tandläkare tror han börjar åtta istället för sju och jag ha det lite styrigt att förklara för patienten att ja du ska få din visdomstand bortopererad som du kommit hit för på remiss och väntat på tiden i en eeeeevighet men nej tandläkaren är inte här ännu... Kul.

Väl igång med op-dukningen ringer Pär.
- Snabbt! Jag är upptagen, väser jag.
Men säg goddag då. Pärs bil startar inte. Halleluja!
En snäll kollega tar min plats under op-et och jag gasar hem och hämtar man och barn.

Lämna på dagis, parkera och springa till jobbet. Pust. Men det gick ju bra till slut.

Nu ikväll då vi hämtat Pär på jobbet hoppade jag av efter en bit och promenerade med hunden hem.
Blä vad tråkigt det är att gå. Ensam dessutom.
Min kropp vill springa. Eller ha sällskap. Att gå tar för långt tid och är även kallt och mörkt. Fast kanske roligare i sällskap som sagt. :)

Nu blir det soffan resten av kvällen.

måndag 24 oktober 2011

Nytt

Blev lite shopping i Gävle idag oxå efter avslutad utbildning. :)
Två träningslinnen hittade jag på Cubus. Bra serru!

Har attackat ikväll. Så kul!
Äntligen en pass som inte ligger på en onsdag. :)