söndag 30 oktober 2011

Slöa söndag

Idag har vi varit hemma precis hela dagen. Det är inte ofta. ;)

Mira vaknade 6:30 vintertid så vi gjorde rätt tidig morgon. Käkade frukost och körde igång en tvättmaskin innan klockan var nio tror jag.

Jag skickade ut Mira och Pär på gården för att höststäda så att jag kunde städa inne och få huset i någorlunda beboeligt skick.
Signe, farmor och Julia dök upp i samma veva och tjejerna lekte ute i sandlådan ett bra tag. Tur att dom passade på för sen städade pappa Pär undan alla sommarens leksaker.

Efter mat- och sovklockans ringning kom Elin och Thea på lekbesök och fika. Alltid lika mysigt!

Sen fixade Pär söndagsmiddag i form av älgfärsbiffar, sås och potatis medan jag körde ett skönt pumppass.
Micke (Miras gudfar och kompis till P) kom och åt med oss. Trevligt.
"Min Micke" heter han för Mira numera. :)

Nu blir det soffan en stund innan sängen.
Ny vecka och nya tag imorn!

Pling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Våga fråga! :)