fredag 30 mars 2012

Skidkul :)

Vilken duktig tjej vi har.
Hon har skidat både förmiddag och eftermiddag. Åkt både rullband och knapplift.

Vi pausade mitt på dagen med korv och bröd-lunch och en knapp timmes middagssovning. Men sen bar det av ut igen!
Nästa steg är att åka knappliften själv. Jag är helt säker på att hon kan, det är bara självförtroendet som ska vara i fas oxå. Men vi hinner.

Imorn är en ny dag. En ny skiddag!
Med förhoppningsvis lika mycket sol som idag men gärna lite mindre vind.

God kväll.

torsdag 29 mars 2012

Natti

Vi anlände till Vemdalen och skalsbyn vid tvåtiden. Installerade oss i stugan och tog sen en promenix förbi barnbacken för att kolla in läget inför helgens åkning.
Sen ett stopp på Ica innan vi kikade in på After Skin.
Mira drack juice och åt chips. :)
Dansade några moves oxå med sina snygga, rosa hörselskydd på innan vi knatade hem igen för middagsfix.

Efter maten har vi mest myst i soffan och nu är det läggdags för att vara pigga i backen imorn. Tösen sover sedan kl. 20 ca.
Mormor och moffen kommer imornförmiddag oxå.

Bilden: matstopp på Sibylla i Sveg där Mira fick smaka sitt liva första mjukglass. Mums! :)

God natt.

On the go!

Nu är bilen proppfull, inte en pinal till får plats. Vi måste skaffa en takbox!
Tänk om vi hade haft två barn nu och behövt ha en barnvagn med oxå. Impossible, som det är nu. Trots en rätt rymlig V70. Galet vad prylar man ska ha med sig...

På väg är vi i alla fall!
Vi räknar kallt med att solen följer med och att snön ligger kvar.
Oavsett så ska vi ha en toppenhelg i Vemdalen har vi bestämt. :)

Bilden: Mira har fotosession med mammas iPhone.

Ciao!

tisdag 27 mars 2012

Rent på bänken

Jag har en längre tid gått och irriterat mig på alla högar som bildas i vårt kök och framförallt på vår långa köksbänk.
Det ser liksom alltid stökigt ut.

Det är räkningar, reklam, handligslistor, kritor - ja ni vet.
Så idag gick jag på Åhléns på lunchen i hopp om att hitta nåt att förvara dessa högar i.
Och det gjorde jag!
Denna käcka lilla väggförvaring. Passar perfekt på väggstumpen ovanför bänken. :)

Miran och jag är solo ikväll.
Vi har ätit våfflor till middag då vi missade våffeldagen i söndags...
Nu kommer det snart ett gäng mammor och bebbar hit på mammaträff. Mysigt!

Onsdag imorn vilket betyder sovmorgon.
Jag ska passa på att göra en lasagne att ta med när vi åker till fjälls på torsdag.
Känns konstigt att packa skidor och vinterkläder nu när det är så mycket vår här hemma. Men härligt ska det bli!

Ses.

söndag 25 mars 2012

GraTTiS TiLdA!

Idag fyller mosters minsta hjärta 1 år.
Stora damen Tildabus!
Vi ska självklart dit och gratta lite senare men först passar vi på att fånga några solstrålar.

Vi tog fram sandleksakerna igår och oj vilken lycklig tjej vi fick son grävde och bakade som om det inre fanns nån morgondag. :)

Det är så härligt när solen och lite värme är på gång och snön försvinner mer och mer.
Dock syns det väldigt tydligt på de bilder man tar vad skitigt och fult det är ute. Men det är skönt att veta att det blir varmare och grönare för varje dag.

Igårkväll hälsade vi på hemma hos familjen Svensson-Roos. Vi hade en mysig stund med fika, föräldraprat och lördagsgodis.
Mira höll ut ända till 20:40 då vi for hem och en trött dam slocknade i baksätet.

Skön söndag på er!

lördag 24 mars 2012

Välkommen vätska...

Då var den kommen.
Vätskan i händer och fötter som jag trodde jag kanske skulle klara mig ifrån denna graviditet eftersom det inte är högsommar och varmt som när jag väntade Mira. Men icke.

Handskarna på jobbet är tajta idag, får nog gå upp en storlek. Arbetsskorna känns lite trånga dom oxå.
Ja, ja. Med sju dagar kvar så överlever jag nog.
Det är nästa jobbigare med själva känslan, att man är så svullen liksom.

Hade världens mysigaste eftermiddag igår med fikafrämmande av Angelica, Johanna och hennes tre (!) barn.
Teo är lika gammal som Mira och sen har vi godingarna Alma och Agnes. Tvillingtjejer på fem veckor, såå söta och mysiga!

Så då fick jag en försmak av vad som komma skall.. :)
Yttepytte blöjor och små mjuka, lelösa kroppar. Mys.

Igår kväll vid sextiden kom pappa Pär hem!
Med pizza och en ny jacka till mig. :)

Trevlig lördag.

fredag 23 mars 2012

32 veckor

Jajamän. På bilden ser ni min 32 veckor gamla bebismage.
Känns enorm men den ser ändå lämpligare ut på bild ser jag nu än vad jag upplever den tror jag..

Idag är vi lediga och väntar hem pappsen på kvällskvisten.

Nu är vi hos kusin Signe och leker.
På eftermiddagen får vi tvillingbesök. :)

Ses!