tisdag 21 februari 2012

Semlans dag

En av de bästa dagarna på året. :)
Semlan är helt klart en av de godaste fikabröden tycker jag.

Började dagen med en smaskig en vid tiofikat på jobbet.
Sen kom farmor, farfar och alla kusinerna Ekvall hit och åt middag ikväll.
Och jag behövde inte lyfta ett finger!
Goa farmor hade med sig bruna bönor, stuvade makaroner och fläsk. Mums!
Och så klart.... Hembakta semlor!!
Kvällens höjdpunkt.

Småbrudarna (Mira & Signe) lekte sig trötta och nu har storkusin Jullan precis nattat tösen efter att även fixat pyjamasombyte och tandborstning. Bästa Jullan! Kusiner är det bland det bästa som finns, både för Miror och mammor. :)

Det blev visst en semla över oxå...
Den ska jag nog spara till imornkväll. Eller...??

Ciao

4 kommentarer:

  1. Håller med om att det är den bästa dagen på året=) Såå gott med semla! Jag har väldigt många hembakade semlor i frysen, snälla Mamma och svärmor har bakat, så då kan jag bjussa dig på en nån dag;-)Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kommer gärna på semelfika! När som helst. :) Kraam

      Radera
  2. Är ni så fyrkantiga att ni bara äter semlor idag? :-P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen inte. Men den dagen kan man ned gott samvete äta minst två!

      Radera

Våga fråga! :)