söndag 10 juni 2012

1 månad

Världens finaste lillebror blir idag en månad gammal.
Kl. 12:44 för en månad sedan såg han dagens ljus medan mamman fick vänta en stund innan hon fick se världens vackraste lilla gosse.

Vet inte om jag skrivit om det här, men Olle föddes med kejsarsnitt. Planerat.
Dock fick jag sövas, oplanerat, då ryggbedövningen inte tog.
Så Olleskrutt fick spendera första tiden i stora världen på pappas bröst. I den tryggaste famnen som finns.

Miran och Pär har spenderat några timmar hos kusinerna på Maln medan jag och Olle mest har sovit. Han i vagnen och jag i soffan. Uttrycket sopslut, som min mammavän Lotta skrev i sin blogg tidigare, passar mig ypperligt idag. Så trött.

Ny vecka imorn, nya tag!
Sushilunch, dagispicknick, mammaträff och skolavslutning är några av sakerna som ska hinnas med. Mys.

Ciao

1 kommentar:

  1. Usch, vad läskigt att bedövningen inte tog - och snopet att missa lillens ankomst. Men en otroligt söt liten kille fick du hur som helst i alla fall :-)

    SvaraRadera

Våga fråga! :)