måndag 18 juni 2012

Träningsvärk nästa

Idag har mamma Hanna rört på kroppen lite. Det var på tiden, eller hur?
Vi har ju typ åtta kubik ved som ligger i en hög på gårn och som förhoppningsvis ska komma in under tak inom en snar framtid.

Idag tog jag tjuren vid hornen och satte igång. Man måste ju börja nånstans liksom. Och det gick snabbare och bättre än jag trodde!
Det är ju långt ifrån klart men på den timmen jag höll på minskade faktiskt högen och de fina staplarna under tal växte. Så kan vi ta nån timme varje dag så borde högen va borta snart.

Känner redan av ryggen dock och imorn kommer jag mest troligt känna att jag lever...
Men lite sol på näsan och motion fick jag i alla fall!

Imorn ska Ollebebisen vägas igen på BVC. Det blir spännande, en och en halv vecka sen nu.
Sen måste jag göra stan för att fixa lite saker inför Miras sommarlov med mera. Skulle ha kikat på nån rea oxå kanske..? Båda min och barnens sommargarderob behöver uppdateras.

Bilden är från igår då jag och Olle promenerade ner till sjön för att se om Miran och Pär fick nån fisk.
Härligt somrig med alla färger tycker jag.

See ya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Våga fråga! :)