onsdag 19 september 2012

Energikällan?

Vet någon var den ligger?
Om den fanns skulle innehavaren kunna bli snuskigt rik på mig just nu.

Tröttheten är förlamade och gör mig till någon jag inte vill vara. Och det sker på ett ögonblick!

Igår var en bra dag. Olle och jag hade det mysigt på stan med Anna och Fanny.
När vi hämtat storasystern på förskolan åkte vi ut till Signe och Åsa. Där blev det en cykeltur för tjejerna och en vagnspromenad för mig då Olle var tröttis. So far so good.

Men sen... En kaotisk nattning av två barn ensam, varav ett övertrött sådant som bara skrek. Inget var bra. Inte äta och inte sova.
Man blir både frustrerad för att man inte vet hur man ska lösa skriket och den jobbiga situationen i sig samtidigt som man känner sig så otroligt otillräcklig som mamma när duktiga storasystern väntar och väntar på att man ska komma och läsa god natt-saga. Puh!
Och där sögs allt som liknat ork och energi ur mig. Det krävs inte så mycket. Man går liksom lite på sparlåga mest hela tiden och den släcks av minsta vindpust just nu.

Natten blev heller inte den bästa med lilla mannen och idag känner jag mig mer död än levande.
Men vi har klarat av 1,5 timme på Kyrkis och Miran är nöjd och glad.

På bilden ser ni dagens Kyrkispyssel; en egen tygpåse! :)

Över och ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Våga fråga! :)