söndag 29 maj 2011

Sommarlov

Efter lunch och tuppisar (pappan och Miran sov, jag tog en springtur) gick lilla fröken och jag ut för att dona lite på tomten och leka lite i lekstugan förstås.
Den blev lite mer komplett igår då ett bord fick flytta in och det blev kanonbra!

När vi var ute kom jag på att jag såg liljekonvaljer uppe vid hundgården härom dagen så vi gick dit och kikade.
Ovan ser ni vad vi fann. :)

Det blev en söt bukett till mamma/mormor Birgitta på morsdag.
Hon och moffen har varit på Ålandskryssning i helgen så därför firar vi henne en annan dag men nu står i alla fall lite fina blommor på köksbordet när de kommer hem ikväll.
GraTTiS MaMMa! Du är bäst.

Annars tycker jag liljekonvaljer inger en känsla av sommarlov.
Kommer ihåg att vi brukade plocka sådana och ge till fröken på examen.
Kanske Mira får ge bort dom till sina fröknar nu när hon går på sommarledigt..?

Ska gå ut och hämta hunden nu så jag är redo för soffhäng resten av kvällen; Mästarnas Mästare och Big Brother.

God kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Våga fråga! :)