söndag 8 januari 2012

Lilla hjärtat

Det värmde så skönt i mammahjärtat när pappan i familjen föreslog att han och Miran själva skulle gå ut och leka på förmiddagen.

Jag behöver verkligen mer tid för vila nu och tycker det är fascinerande att två graviditeter kan te sig så olika..

Sagt och gjort. Ut gick dom med kälken i ena handen och hundkopplet i den andra.
Dryga timmen var dom borta och sen skulle det skottas snö på gården tydligen. :)
Jag kikade i fönstret och smålog för mig själv när mina älsklingar poade på utanför i godan ro. Balsam för själen.

Så typiskt att det hela ska avslutas med en olycka och ett blått öga som följd.. Men vi får vara glada att det bara var nära ögat och inte i det.
Tydligen hade altankanten kommit för nära. Aj aj.. :(
Men det var ändå inget som inte lite korv kunde råda bot på. :)
En med bröd och ytterligare tre stycken (!) kalla senare kändes det lite bättre tror jag. ;)

Sedan åkte vi på kalas till Anna, Micke & Fanny.
Fiskmiddag och en dusch fick avsluta helgen och julledigheten.
Imorn är det back to reality som gäller igen. Skönt men lite gruvsamt.
Men snart är det helg igen! :)

God natt.

Titta vad jag hitta!

En perfekt mysfilt till räkan i magen. :)
Färgglad och könsneutral, helt i min smak!

Fejjan är bra till rätt mycket ändå. ;)

fredag 6 januari 2012

Söndagsfredag

Idag sken solen och snön ligger kvar på backen. Härliga tider!!
Vi hoppade i kläderna och tog med oss kälken ut på en tur när vi stökat undan frukosten och alla andra morgonbestyr.

Först en sväng i skogen så Miran fick åka i backen och sen promenerade vi ner till sjön där jag försökte mig på ett familjefoto..
"Vill inte ta kort!" ropade Mira ilsket och sprang ur bild.
Nähäpp?! :) Miljöskadad?
Fick bli fina pappan och vovven på bilden istället då. ;)

När vi tyckte det var dags att gå in igen började vi stöka undan julen.
Så skönt att det är klart. Det enda jag saknar är stjärnorna i fönstren, dom lyser upp så mysigt tycker jag. Kanske får satsa på några nya fönsterlampor istället..? :)

Hela dagen har gått i familjemysets tecken och det har varit riktigt skönt.
Vi avslutade denna röda fredag med korv och pommes-middag och sen lite fredagsmys med glass i soffan.

Imorn har jag jour och sen bär det av mot Hassela för samkväm med familjerna Henriksson och Lindh. :)
Kul kul!

God kväll.

torsdag 5 januari 2012

Dop

Hela familjen tre +1 sitter i bilen på väg till Hälsingtuna kyrka för dop.
Lilla Fanny som ska bli uppmärksammad och dopad. :)

Ha ni sett att det snöar? :)
Love it!

Ses.

tisdag 3 januari 2012

Tröttmössa

Oj vilken dag...
De timmar jag sovit i natt är nog lätträknade vilket är orsaken till en dag i tröttbubblan.

Vet inte varför jag inte sovit heller för både barnet och hunden har då gjort det. Som stockar.
En kass natt är otroligt mycket mer kännbar nu som gravid än tidigare. Det finns liksom inga reserver att ta av. jag har känt mig som en urvriden disktrasa..

Förmiddagens badhusbesök gick ändå bra med tanke på förutsättningarna.
Sedan sov vi båda två i 1,5 timme.

På eftermiddagen kom Angelica förbi på några kroppar kaffe och en massa surr. :) Alltid lika trevligt.

Så vi orkade inte ta oss för så mycket mer än badet idag. Vi har hängt i soffan mest hela kvällen och bara pausat för middag och pyjamasombyte. Tror det var välbehövligt för oss båda.

Nu ser sängen väldigt inbjudande ut och i natt SKA jag sova. Gott och länge.

Natti.

måndag 2 januari 2012

Kalasdag

Igår kom det äntligen lite snö! Som regnade bort idag... :(
Fy vilket skitväder det har varit här idag alltså! Spöregn, den 2 januari?!

Idag fyller även min kära storasyster och Miras bästa moster år.
Så efter sovmorgon och sen frukost styrde vi mot familjen Mickelsson för att kalasa en stund.
Av oss fick syster/moster fina ljus, servetter och en strut Årechoklad.
Vi sa just det att vi nog aldrig varit med om att det regnat på hennes födelsedag tidigare. Galet.

Vid tvåtiden styrde vi hemåt igen då pappan i familjen faktiskt är i tjänst idag och behövde dra söderut.
Miran tog en tuppis i bilen på hemvägen och fick slumra en stund i bilen sen vi kommit hem oxå. Jag gjorde detsamma i soffan under tiden.. ;)

Pappsen stack alltså till Stockholm och Miran och jag donade på med middag och dammsugning.
En liten visit på Ica blev det efter maten och även en snabb lekdejt hos Signebus innan läggdags.

Det känns som vi haft en bra och skön dag trots att vi egentligen inte gjort så himla mycket.
Kanske beror det på att konflikterna med lilla damen varit få och samarbetskvoten hög. :) Mer sånt!

Nu har jag kvällsfikat här i soffan och väntar på "Sommaren med Göran". Vi får väl se hur länge jag orkar titta innan jag snarkar här i soffan. ;)

God kväll!

söndag 1 januari 2012

2012

Välkommen till ett nytt år.

Ett nytt år i vår familj och även här i bloggen.

Bloggen kommer nog spegla vår/min nuvarande vardag som gravid och vår kommande vardag som flerbarnsfamilj. :)

Det känns jättespännande och läskigt på samma gång.
Vår lilla bebis ska bli stor. Storasyster. Det känns lite vemodigt men samtidigt härligt eftersom hon nog kommer älska den lilla krabaten som kommer ut i maj och vilja hjälpa till att ta hand om och pyssla med lillpyret. :)

Till veckan får vi nog klarhet i vad som händer på jobbfronten för Pär oxå. Oavsett utgång kommer 2012 bli förändringarnas år i flera avseenden känns det som.

Igår hade vi en jättetrevlig nyårsafton på Stråkvägen tillsammans med Pärs syster med familj.
Kanongod mat kockade vi ihop;
Räktoast på salladsbädd, helstekt älgfilé med potatisgratäng och rödvinsås och till dessert vit chokladmousse med mango och passionssås. Mums!

Idag är vi sega och tar det väldigt lugnt här hemma. Vinterstudion känns helt perfekt och senare blir det mest troligt hämtmat till middag.

God fortsättning på 2012 vänner!