söndag 8 januari 2012

Lilla hjärtat

Det värmde så skönt i mammahjärtat när pappan i familjen föreslog att han och Miran själva skulle gå ut och leka på förmiddagen.

Jag behöver verkligen mer tid för vila nu och tycker det är fascinerande att två graviditeter kan te sig så olika..

Sagt och gjort. Ut gick dom med kälken i ena handen och hundkopplet i den andra.
Dryga timmen var dom borta och sen skulle det skottas snö på gården tydligen. :)
Jag kikade i fönstret och smålog för mig själv när mina älsklingar poade på utanför i godan ro. Balsam för själen.

Så typiskt att det hela ska avslutas med en olycka och ett blått öga som följd.. Men vi får vara glada att det bara var nära ögat och inte i det.
Tydligen hade altankanten kommit för nära. Aj aj.. :(
Men det var ändå inget som inte lite korv kunde råda bot på. :)
En med bröd och ytterligare tre stycken (!) kalla senare kändes det lite bättre tror jag. ;)

Sedan åkte vi på kalas till Anna, Micke & Fanny.
Fiskmiddag och en dusch fick avsluta helgen och julledigheten.
Imorn är det back to reality som gäller igen. Skönt men lite gruvsamt.
Men snart är det helg igen! :)

God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Våga fråga! :)