måndag 2 januari 2012

Kalasdag

Igår kom det äntligen lite snö! Som regnade bort idag... :(
Fy vilket skitväder det har varit här idag alltså! Spöregn, den 2 januari?!

Idag fyller även min kära storasyster och Miras bästa moster år.
Så efter sovmorgon och sen frukost styrde vi mot familjen Mickelsson för att kalasa en stund.
Av oss fick syster/moster fina ljus, servetter och en strut Årechoklad.
Vi sa just det att vi nog aldrig varit med om att det regnat på hennes födelsedag tidigare. Galet.

Vid tvåtiden styrde vi hemåt igen då pappan i familjen faktiskt är i tjänst idag och behövde dra söderut.
Miran tog en tuppis i bilen på hemvägen och fick slumra en stund i bilen sen vi kommit hem oxå. Jag gjorde detsamma i soffan under tiden.. ;)

Pappsen stack alltså till Stockholm och Miran och jag donade på med middag och dammsugning.
En liten visit på Ica blev det efter maten och även en snabb lekdejt hos Signebus innan läggdags.

Det känns som vi haft en bra och skön dag trots att vi egentligen inte gjort så himla mycket.
Kanske beror det på att konflikterna med lilla damen varit få och samarbetskvoten hög. :) Mer sånt!

Nu har jag kvällsfikat här i soffan och väntar på "Sommaren med Göran". Vi får väl se hur länge jag orkar titta innan jag snarkar här i soffan. ;)

God kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Våga fråga! :)