onsdag 9 maj 2012

Nu så..

Har precis nattat ett litet pyre som imorn nattas som storasyster.
Det känns vemodigt, spännande, nervöst, fantastiskt och läskigt.
Vår lilla stora tjej.

Oj, oj, oj. Mitt i det här inlägget fick jag en melt down och behövde gråta i P's famn en stund.
Det är väl alla känslor, blandat med nervositet som kommer över mig.

Har fram till nu bara tänkt på penicillin och näsdukar typ. Att det är dagen D imorn har liksom kommit i andra hand.
Men jag längtar nåt otroligt mitt i nervositeten oxå.
Tänk att vi inom ett dygn får träffa den lilla minimänniska som tillsammans med Mira kommer bli det allra värdefullaste. Galet. Och alldeles underbart.

Den söta chokladkakan kom mormor med ikväll. Precis vad jag behöver till morgondagen.
Mammor vet. :)

Nu ska jag duscha med en speciell tvål inför morgondagen och sen blir det Grey's innan sängen.

Återkommer som tvåbarnsmamma!

Kram och puss

Dagens

Allmänstatusen blir bättre och bättre. Och ännu bättre till imorn hoppas vi!

Dagens to do:
Bädda rent i sängen
Komma på nån middag
Handla (Pärs uppgift)
Packa till Miran som sover hos mormor och moffen imorn.
V i l a

Dagens utmaning:
Raka benen... Wish me luck.

Ses!

tisdag 8 maj 2012

Redo

Nu är vi redo för vårt älskade syskons ankomst.
Materialmässigt i alla fall.

Inhandlade idag det sista som saknades i prylväg; en badbalja och badtermometer.
Den efter Mira fick åka på soptippen då den blivit klibbig som klister av all badolja och för dålig rengöring mellan badningarna mest troligt.

Jag då? Jo tack, det rullar.
Ingen dramatisk förbättring men det går åt rätt håll och jag har mindre ont i bihålorna idag. Har inte behövt ta nån Alvedon alls hittills, det är bra betyg.

Har varit till MVC på förmiddagen och lämnat blodprov inför torsdagen och sen hälsade jag på mina kära kollegor en snabbis då jag även behövde fylla på tandborstförrådet till lilla M.

Nu väntar jag på P som jobbar hemma idag och just nu är och hämtar lunch från Hot Chili, mums!

Och vet ni? BB-väskan är packad! :)

Pling.

måndag 7 maj 2012

Megamedicin

Resultatet av gårdagens läkarbesök:
Dubbeldos penicillin och kortisonnässpray.

Jag ska käka sex stora Kåvepenintabletter om dagen i 10 dagar.
Från att ha mått prima hela graviditeten, inte ens ätit järntabletter, till detta.
Ja, ja bara jag blir någorlunda frisk till på torsdag gör jag vad som helst.

Nu ska jag återgå till soffläge.
Skulle va lättade att vila om det inte kändes som att huvet ska sprängas så fort man lägger sig ner..

Ciao

söndag 6 maj 2012

Lagen om alltings jävlighet

Ja vad ska man säga... Varför ska det krångla som mest när man behöver det som minst? Jo, bara därför.

Sista veckorna när jag väntade Mira var det en polyp i halsen som ställde till det. Fick då tid på Öron för att ta bort den fyra dagar före BF och då var lilla damen två dagar gammal...
Som tur var gick den tillbaka av sig själv men fortfarande ett oros- och irritationsmoment då man verkligen inte behöver det.

Den här gången är det bihålorna som jävlas.
Jag har ju varit snuvig och förkyld sen jag slutade jobba typ. Vilket snart är fyra veckor sen.
Idag har jag så ont i högra sidan av ansiktet att jag lätt skulle kunna ta en överdos smärtstillande utan att blinka. Just nu är det bara pyret i magen som håller mig ifrån.

Alla tänder i höger överkäke ömmar like hell och lite bedövning från jobbet eller kanske rent utav en tång skulle inte sitta fel..
Och om fyra dagar ska man föda barn. Tjohoo! Eller inte.

Ringde i ren desperation till 1177 och fick en tid på akuten om drygt en timme.
Håll tummarna att dom ger mig nån dundermedicin så det här ger med sig på fyra dagar. Please?!

Nu är det verkligen läge för ett; skit! Bajs! Crap!

Over and out.

torsdag 3 maj 2012

Om en liten vecka..

Det slog mig idag att denna helg är den sista som enbarnsfamilj.
Nästa helg kommer vi ha två troll och inget blir mer sig likt kan jag tro. :)

Vi har hur som helst en mycket trevlig helg att se fram emot.

På lördagförmiddag åker Miran och jag på 3-årskalas till Alice. Mira längtar! Alices mamma Linda och jag jobbar tillsammans på Folkis.
Senare går bilen mot Tallåsen för grillning och trivsamheter hemma hos Thomas, Adam och Emma.
Thomas är min bonusbror kan man säga och Adam och Emma Miras bonuskusiner. :)
Vi blir ett helt gäng som alla har barn i ungefär samma ålder så det blir nog jättetrevligt!

Söndagen är oplanerad. Skulle behöva tvätta lite sängkläder till pyret, både till spjälsängen och vagnen.
Min bil måste få ta på sig sommardäcken oxå. Pronto!

Just nu är vi ute i solen på altanen och myser lilla M och jag. Jätteskönt där det inte blåser.
Snart dags att gå in och fixa käk; korvstroganoff och ris!

Ciao!

onsdag 2 maj 2012

Måndag, nej ONSdag!!

Konstig onsdagskänsla idag. Allt är ju så måndagsaktigt när man varit ledig flera dagar.

Jag har precis lämnat lilla fröken på förskolan och lagt mig i soffan för att samla lite energi.
Natten har vart stökig med en Mira som vid 00:30 grät förtvivlat och hade ont i huvet sa hon..? Måste va första gången.
Men efter lite Alvedon och välling somnade hon om och sov till 8:15 faktiskt. Skönt.

Kl. 11 ska jag vara på MVC för koll av magen och lilla pyret. Den sista tror jag innan vi får träffa krabaten. :)

Resten av dagens uppgifter är mera vila (prio ett!), försöka packa en BB-väska och sen göra lasagne till middag.

Ses!