fredag 5 augusti 2011

Pysselfredag

Idag har vi mest varit hemma och donat, snickrat, fixat och trixat.
Miran och jag stack och köpte färg som den nya altanväggen ska målas i på eftermiddagen och hann även med ett besök på Ica Maxi. Känns som man är där mest varje dag nu under semestern..

Väggen ja. Den är nu uppreglad (heter det så?) och redo för att börja bli klädd i panel. Men den ska jag måla först med färgen vi köpte idag. Samma gröna som huset. Insidan mot altanen blir nog vit. Om jag får bestämma. ; )

Coolingen på bilden tog jag med mig ner till sjön före middagen för ett kvällsdopp men vi blev inte så långvariga innan vi cyklade hem och fixade pommes och korv. Mums!

Imorn bär det av till Näsviken för släktkalas tillsammans med moffens syskon, deras barn och barnbarn. Vi hoppas regnet håller sig undan..

God kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Våga fråga! :)