fredag 19 augusti 2011

Sista dagen

Då var sista semesterdagen kommen.
Eller det var väl egentligen igår eftersom jag alltid är ledig på fredagar, men skit samma.

Vi var i alla fall till förskolan och hälsade på igår på förmiddagen. Mira trivdes som fisken i vattnet och jag tror inte det blir några större problem att lämna henne på måndag. : )

Jag känner mig 100% redo för jobb igen.
Det har varit en lång och skön sommarsemester och nu är det dags att möta vardagen igen.
Längtar lite smått till måndag faktiskt och det känns härligt. Att ha ett arbete och kollegor man saknar när man är ledig. Lyxigt.

Med vardagen kommer ju de välkända rutinerna tillbaka oxå. Jag som är rutin- och kontrollmänniska tycker det ska bli skönt med ordning och reda igen efter två månader av ta-dagen-som-den-kommer liv.

Helgen kommer spenderas ute på altanen då innerväggen håller på att färdigställas.
Pärlspont sätts upp och ska sen målas. Vit förstås. ; )
Kanske blir det lite kalas på lördagseftermiddagen oxå, vi får se vad som hinns med.

Dags att starta dagen!
Skön fredag på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Våga fråga! :)