Igår kom vårt nya fina soffbord på plats. En snygg pjäs vi kom över av en slump genom en god vän.
Passar väldigt bra mot den mörka soffan och svarta mattan, vi är mycket nöjda. :)
Och dessutom inga vassa hörn som små barnhuvuden kan slå sig i. Topp!
Idag tog jag med mig kidsen till isbanan vid Borgarparken efter lunch. Mira fick skridskor av tomten och nu skulle de testas. Svårt var det! Men det gick bättre och bättre ju längre vi höll på.
Mira tyckte det va kul en stund i alla fall. Med lite övning så blir det nog väldigt skoj.
Kroppen känns bra. Lite stel efter pumpen igår men hade väntat mig much worse. Det kommer väl imorn kanske.. ;)
Dagens måltider, onsdag:
Frukost - kvarg med hallon, ett kokt ägg, ett finncrisp med räkost, en kopp te.
Lunch - gårdagens kycklinggryta, keso och en morot. Berocca.
Middag - köttbullar och potatis, keso, kokta grönsaker. Kaffe.
Kvällsfika - två äpplen och en kopp te.
Dagens träning: vilodag. Rännt runt efter två kids både hemma och på skridskoplan. :)
Hoppas på en löprunda imorn om inte P kommer hem mitt i natten.
God kväll.
onsdag 9 januari 2013
tisdag 8 januari 2013
Post Pump
Men nu så är vi igång! Jäklar va bra det känns. :)
Även fast låren och rumpan blev stelare och stelare ju längre eftermiddagen gick så blev det ett bra
BodyPump-pass ikväll.
Ny skiva nu vid ny termin och den var bra! Tuff men benlåten bl.a var bättre upplagd nu tycker jag.
Nu har jag ätit ett mumsigt after träning-mål som ni ser på bilden och ska ta en vaarm dusch innan sängen ropar.
Imorn sticker Pär bort på jobb och vi blir solo en natt. Men mormor kommer förbi så vi klarar oss alldeles utmärkt.
Vad gjorde man utan sina familjer..?
Time to sum up!
Dagens måltider, tisdag:
Frukost - kesella med hallon, ett kokt ägg, en kopp te och Berocca.
Lunch - kycklinggryta med pasta. Kaffe.
Mellis - en blodapelsin, en morot och vatten.
Middag - älggryta, keso och grönsallad.
Kvällsmål - två stekta ägg, kesella med hallon, en blodapelsin + vatten så klart.
Dagens träning: BodyPump 60 min.
Ciao!
Även fast låren och rumpan blev stelare och stelare ju längre eftermiddagen gick så blev det ett bra
BodyPump-pass ikväll.
Ny skiva nu vid ny termin och den var bra! Tuff men benlåten bl.a var bättre upplagd nu tycker jag.
Nu har jag ätit ett mumsigt after träning-mål som ni ser på bilden och ska ta en vaarm dusch innan sängen ropar.
Imorn sticker Pär bort på jobb och vi blir solo en natt. Men mormor kommer förbi så vi klarar oss alldeles utmärkt.
Vad gjorde man utan sina familjer..?
Time to sum up!
Dagens måltider, tisdag:
Frukost - kesella med hallon, ett kokt ägg, en kopp te och Berocca.
Lunch - kycklinggryta med pasta. Kaffe.
Mellis - en blodapelsin, en morot och vatten.
Middag - älggryta, keso och grönsallad.
Kvällsmål - två stekta ägg, kesella med hallon, en blodapelsin + vatten så klart.
Dagens träning: BodyPump 60 min.
Ciao!
Mellis
Hämtat stora trollet på förskolan och när vi kom hem blev det mellis.
Haft Elin och lilla Tyra här idag på lunchdejt. Vääldigt längesen nu pga alla vattkoppor och snuvor, men nu när vi är friska ska vi ses ofta!
Nu väntar vi hem pappsen så jag kan åka till jobbet en sväng. Måste kika lite i datorn etc inför jobbstarten på fredag.
Om jag ens kommer in i datorn...
Senare blir det BodyPump som jag längtar till efter ett alltför långt juluppehåll, men samtidigt gruvar jag mig lite för jag vet att jag kommer få sjuk träningsvärk nu när jag pausat i några veckor.
Känner av löprundan i ben och rumpa idag. Så där lagom mycket, det är ju ganska skönt faktiskt.
Hörs snart!
Haft Elin och lilla Tyra här idag på lunchdejt. Vääldigt längesen nu pga alla vattkoppor och snuvor, men nu när vi är friska ska vi ses ofta!
Nu väntar vi hem pappsen så jag kan åka till jobbet en sväng. Måste kika lite i datorn etc inför jobbstarten på fredag.
Om jag ens kommer in i datorn...
Senare blir det BodyPump som jag längtar till efter ett alltför långt juluppehåll, men samtidigt gruvar jag mig lite för jag vet att jag kommer få sjuk träningsvärk nu när jag pausat i några veckor.
Känner av löprundan i ben och rumpa idag. Så där lagom mycket, det är ju ganska skönt faktiskt.
Hörs snart!
måndag 7 januari 2013
The only way is..
..up, eller? Ja, men jag tror det.
Då har jag kickat gång träningshjulet!
Kändes motigt att gå ut, det ska jag erkänna. I löpartights i -5... (Med långkallingar under så klart!)
Men jag tog mig iväg och blev glatt överraskad av hur skönt det faktiskt var. :)
När jag väl hade fått upp värmen i både fingrar, tår och kropp var det riktigt skönt att känna kylan mot kinderna och marken var ju faktiskt rätt mjuk!
Det blev ingen långrunda idag, är så osäker på hur dålig formen är, men jag orkade springa hela varvet och kände mig hyfsat pigg när jag kom till bilen igen. Skön känsla!
Det får nog bli den här rundan några gånger och sen utökar vi, eller hur?
Dagens måltider, måndag:
Frukost - kesella med hallon, ett kokt ägg, ett finncrisp med räkost, en kopp te och Berocca. En kopp kaffe efteråt.
Lunch - kyckling med grönsaker och cashewnötter + ris.
Mellis - ett äpple, en blodapelsin och ett kokt ägg.
Middag - älggryta med morot, keso och sallad av röd paprika, gurka och isbergssallad.
Dagens träning: 4,3 km löpning.
Styrka imorn då. Hepp!
Då har jag kickat gång träningshjulet!
Kändes motigt att gå ut, det ska jag erkänna. I löpartights i -5... (Med långkallingar under så klart!)
Men jag tog mig iväg och blev glatt överraskad av hur skönt det faktiskt var. :)
När jag väl hade fått upp värmen i både fingrar, tår och kropp var det riktigt skönt att känna kylan mot kinderna och marken var ju faktiskt rätt mjuk!
Det blev ingen långrunda idag, är så osäker på hur dålig formen är, men jag orkade springa hela varvet och kände mig hyfsat pigg när jag kom till bilen igen. Skön känsla!
Det får nog bli den här rundan några gånger och sen utökar vi, eller hur?
Dagens måltider, måndag:
Frukost - kesella med hallon, ett kokt ägg, ett finncrisp med räkost, en kopp te och Berocca. En kopp kaffe efteråt.
Lunch - kyckling med grönsaker och cashewnötter + ris.
Mellis - ett äpple, en blodapelsin och ett kokt ägg.
Middag - älggryta med morot, keso och sallad av röd paprika, gurka och isbergssallad.
Dagens träning: 4,3 km löpning.
Styrka imorn då. Hepp!
Psst
Kommer svara på kommentarer och frågor på lite blandade sätt känner jag.
Ibland i ett nytt inlägg men oftast kanske i kommentarsfältet.
Så håll utkik!
Ikväll blir det en joggningtur Kakan!
Imorn: BodyPump.
Tränar på ett gym här i stan där jag trivs bra. Har dock ute testat själva gymet med maskiner osv än men hoppas gilla det oxå.
Ciao
Ibland i ett nytt inlägg men oftast kanske i kommentarsfältet.
Så håll utkik!
Ikväll blir det en joggningtur Kakan!
Imorn: BodyPump.
Tränar på ett gym här i stan där jag trivs bra. Har dock ute testat själva gymet med maskiner osv än men hoppas gilla det oxå.
Ciao
Happyface :)
Men hej på er!
Vad glad jag blir av lite gensvar och respons. På direkten! :) Mera, mera.
Glömde skriva om gårdagens träning i förra inlägget men det går rätt snabbt: ingen.
Helt rätt att det ligger en skillnad i att vara smal och att vara stark. Tack för det Bea! Jag vill bli stark helt enkelt.
Och precis som Hanna skrev, att tighta till sig vore ju oxå vändans trevligt. Är lite nyfiken på vem "Hanna" är.. Var bor du? Känner vi varann? :)
Det här med kosten är det svåraste tycker jag. Tränat har jag ju gjort nästan hela livet och det gillar jag, mycket.
Har noll koll på antal kalorier. Det jag fokuserar på nu är att minska kolhydratintaget och öka på proteinsidan.
Jag kommer köra löpning som kardio. På styrkesidan blir det BodyPump varvat med styrkeövningar i gymet och kanske lite hemma.
Hörde precis på Nyhetsmorgon att det inte bör gå mer än tre dagar mellan träningstillfällena, då är det lätt att tappa motivationen. Det är nåt jag ska lägga på minnet.
Nu sover lillskrutt och jag ska sno ihop en älggryta.
Hörs snart igen!
Vad glad jag blir av lite gensvar och respons. På direkten! :) Mera, mera.
Glömde skriva om gårdagens träning i förra inlägget men det går rätt snabbt: ingen.
Helt rätt att det ligger en skillnad i att vara smal och att vara stark. Tack för det Bea! Jag vill bli stark helt enkelt.
Och precis som Hanna skrev, att tighta till sig vore ju oxå vändans trevligt. Är lite nyfiken på vem "Hanna" är.. Var bor du? Känner vi varann? :)
Det här med kosten är det svåraste tycker jag. Tränat har jag ju gjort nästan hela livet och det gillar jag, mycket.
Har noll koll på antal kalorier. Det jag fokuserar på nu är att minska kolhydratintaget och öka på proteinsidan.
Jag kommer köra löpning som kardio. På styrkesidan blir det BodyPump varvat med styrkeövningar i gymet och kanske lite hemma.
Hörde precis på Nyhetsmorgon att det inte bör gå mer än tre dagar mellan träningstillfällena, då är det lätt att tappa motivationen. Det är nåt jag ska lägga på minnet.
Nu sover lillskrutt och jag ska sno ihop en älggryta.
Hörs snart igen!
söndag 6 januari 2013
På't igen
Ja gott folk, om det är nå folk som fortfarande hittar hit?, det är dags att ta tag i bloggen igen känner jag. Varför återkommer jag till lite längre ner.
Det har varit en tuff höst.
Att få ett litet syskon är skithäftigt och alldeles underbart men asjobbigt oxå. I perioder. Vår höst har varit en sån period.
Ollen har de senaste månaderna tyckt att sömn är en tråkig aktivitet. Ingen aktivitet alls ju!
Miran har de senaste månaderna tyckt att 06:00 varit en lämplig tid att göra morgon vid.
Pappan i huset har de senaste månaderna (ingen nyhet dock) haft ett resande jobb.
Mamman har de senaste månaderna således inte riktigt haft orken på topp och känslan av otillräcklighet har varit total.
Vår jul har varit bra. Lugn, skön, lagom. Bra så. Bra så?? Nej, inte riktigt.
Vid Lucia blev Miran prickig. Hej vattkoppor! Vi klarade precis av alla julfiranden och fick några vilodagar i mellandagarna innan det var Olles tur att bli prickig strax före nyår.
Miran prickade in en förkylning inklusive feber i samma veva och nu var även föräldrarnas immunförsvar besegrat.
Men nu! Nu är vi på bättringsvägen hela ligan och planerar för ett väldigt friskt 2013.
Nytt år andas alltid nystart på nåt vis tycker jag. Denna gång i form av att jag kommer börja jobba så smått. En dag i veckan är planen och den dagen får Pär va hemma med kidsen. Är nog en bra grej tror jag. För oss alla.
Nystart även i form av att komma i form. Vilken skräll va? Den hade ingen hört förut..! Haha.
Men nu är det dags. Amningen är avslutad och jag är redo.
Redo för en förändring av min mjuka, mysiga tvåbarnsmorskropp. Redo för att bryta fikamönstret och godisvarjedag-vanan.
Skrik högt ni som vill,
kom igen ba! Jag veet att en del tycker jag är smal redan och jag veet att jag duger som jag är och jag veet att två barn är värda vilken hängmage/rumpa som helst.
Men. Jag vill leva sundare. Leva längre. Orka leva aktivt längre tillsammans med Mira och Olle. Framförallt vill jag må bra på alla plan och trivas med mig själv och den jag är.
Alla tips och pepp i olika former är hjärtliga välkomna!
Om min plan kommer att fungera vet jag inte. Det återstår att se. Möjligheterna till träning är inte oändliga om man säger så, med två små troll och en resande sambo. Inte alls. Men inte obefintliga heller.
Det är här bloggen kommer in i bilden. Jag tror att jag har rätt så bra karaktär. Har jag bestämt mig så har jag. Men ännu svårare kommer det bli att banga om jag annonserar och uppdaterar om min träning och kost här. Fiffigt va?! :)
Steg 1 är att komma igång med en regelbunden träningsdos, 3 pass/vecka. Som det ser ut nu blir det två styrkepass och ett konditionspass. Kan jag klämma in ytterligare ett konditionspass är det bonus.
Kostens steg 1 är att slopa en del kolhydrater (inte alla) och försöka peta i mig mer proteiner.
Mina måltider idag, söndag:
Frukost - ett kokt ägg, två finncrisp med räkost, en kopp te och Berocca.
Lunch - två stekta ägg och bacon.
Mellis - ett äpple, kaffe och vatten.
Middag - kyckling med grönsaker, cashewnötter och lite ris.
Om det här upplägget håller en vecka, två dagar eller ett halvår det får vi se. Om det ger resultat? Det kommer visa sig. Om inte annat får jag väl upp flåset. Jag ska göra ett gott försök i alla fall.
Välkomna tillbaka. Nu kör vi!
Det har varit en tuff höst.
Att få ett litet syskon är skithäftigt och alldeles underbart men asjobbigt oxå. I perioder. Vår höst har varit en sån period.
Ollen har de senaste månaderna tyckt att sömn är en tråkig aktivitet. Ingen aktivitet alls ju!
Miran har de senaste månaderna tyckt att 06:00 varit en lämplig tid att göra morgon vid.
Pappan i huset har de senaste månaderna (ingen nyhet dock) haft ett resande jobb.
Mamman har de senaste månaderna således inte riktigt haft orken på topp och känslan av otillräcklighet har varit total.
Vår jul har varit bra. Lugn, skön, lagom. Bra så. Bra så?? Nej, inte riktigt.
Vid Lucia blev Miran prickig. Hej vattkoppor! Vi klarade precis av alla julfiranden och fick några vilodagar i mellandagarna innan det var Olles tur att bli prickig strax före nyår.
Miran prickade in en förkylning inklusive feber i samma veva och nu var även föräldrarnas immunförsvar besegrat.
Men nu! Nu är vi på bättringsvägen hela ligan och planerar för ett väldigt friskt 2013.
Nytt år andas alltid nystart på nåt vis tycker jag. Denna gång i form av att jag kommer börja jobba så smått. En dag i veckan är planen och den dagen får Pär va hemma med kidsen. Är nog en bra grej tror jag. För oss alla.
Nystart även i form av att komma i form. Vilken skräll va? Den hade ingen hört förut..! Haha.
Men nu är det dags. Amningen är avslutad och jag är redo.
Redo för en förändring av min mjuka, mysiga tvåbarnsmorskropp. Redo för att bryta fikamönstret och godisvarjedag-vanan.
Skrik högt ni som vill,
kom igen ba! Jag veet att en del tycker jag är smal redan och jag veet att jag duger som jag är och jag veet att två barn är värda vilken hängmage/rumpa som helst.
Men. Jag vill leva sundare. Leva längre. Orka leva aktivt längre tillsammans med Mira och Olle. Framförallt vill jag må bra på alla plan och trivas med mig själv och den jag är.
Alla tips och pepp i olika former är hjärtliga välkomna!
Om min plan kommer att fungera vet jag inte. Det återstår att se. Möjligheterna till träning är inte oändliga om man säger så, med två små troll och en resande sambo. Inte alls. Men inte obefintliga heller.
Det är här bloggen kommer in i bilden. Jag tror att jag har rätt så bra karaktär. Har jag bestämt mig så har jag. Men ännu svårare kommer det bli att banga om jag annonserar och uppdaterar om min träning och kost här. Fiffigt va?! :)
Steg 1 är att komma igång med en regelbunden träningsdos, 3 pass/vecka. Som det ser ut nu blir det två styrkepass och ett konditionspass. Kan jag klämma in ytterligare ett konditionspass är det bonus.
Kostens steg 1 är att slopa en del kolhydrater (inte alla) och försöka peta i mig mer proteiner.
Mina måltider idag, söndag:
Frukost - ett kokt ägg, två finncrisp med räkost, en kopp te och Berocca.
Lunch - två stekta ägg och bacon.
Mellis - ett äpple, kaffe och vatten.
Middag - kyckling med grönsaker, cashewnötter och lite ris.
Om det här upplägget håller en vecka, två dagar eller ett halvår det får vi se. Om det ger resultat? Det kommer visa sig. Om inte annat får jag väl upp flåset. Jag ska göra ett gott försök i alla fall.
Välkomna tillbaka. Nu kör vi!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)