måndag 7 januari 2013

Happyface :)

Men hej på er!
Vad glad jag blir av lite gensvar och respons. På direkten! :) Mera, mera.

Glömde skriva om gårdagens träning i förra inlägget men det går rätt snabbt: ingen.

Helt rätt att det ligger en skillnad i att vara smal och att vara stark. Tack för det Bea! Jag vill bli stark helt enkelt.
Och precis som Hanna skrev, att tighta till sig vore ju oxå vändans trevligt. Är lite nyfiken på vem "Hanna" är.. Var bor du? Känner vi varann? :)

Det här med kosten är det svåraste tycker jag. Tränat har jag ju gjort nästan hela livet och det gillar jag, mycket.
Har noll koll på antal kalorier. Det jag fokuserar på nu är att minska kolhydratintaget och öka på proteinsidan.

Jag kommer köra löpning som kardio. På styrkesidan blir det BodyPump varvat med styrkeövningar i gymet och kanske lite hemma.

Hörde precis på Nyhetsmorgon att det inte bör gå mer än tre dagar mellan träningstillfällena, då är det lätt att tappa motivationen. Det är nåt jag ska lägga på minnet.

Nu sover lillskrutt och jag ska sno ihop en älggryta.

Hörs snart igen!

4 kommentarer:

  1. Gårdagens träning = 0
    Dagens mål, kolla in ett nytt gym!!! =)
    Tycker också kosten är svårast men har kännt på senaste tiden vikten i att få i sig ordentligt när man tränar!
    <3 Kajsa P

    SvaraRadera
  2. Hur många hannor känner du, Hanna U? Det var Hanna A som skrev. Det var väl så vi hette som kids, Hanna A och Hanna U?:-) Det var synd att vi inte hann träffas i jul, då hade jag ju nästan kunnat skryta lite. Jag har gått ner 13,5 kg sen vi sågs sist, i somras. Jag är med i viktklubb.se och räknar kalorier, dock inte lika slaviskt längre, det funkar ändå. Jag kör bara styrketräning för det är kul och kondition är tråkigt. Men jag måste nog börja med det snart ändå, hade väl varit bra... Du är duktig iaf, det måste vara svårt att hinna med när man har barn. Kram / Hanna

    SvaraRadera
  3. Misstänkte dig Hanna A! :) Men ska jag va helt ärlig så trodde jag inte att du tränade. Förlåt, ska aldrig upprepas. ;) Vad himla kul för dig, grattis! Skitbra jobbat. Jag känner mig peppad att komma igång och det ska bli kul att börja träna på riktigt igen. Första springturen är planerad till ikväll och vi får väl se hur entusiastisk jag är efter det.. :)
    Kram på er vänner!

    SvaraRadera
  4. Haha, jag förstår hur du tänkte där! Jag började i september, men innan dess var det väl ca 6-7 år sen jag tränade.:-) Och nu tentapluggar jag, så då kan det bli paus i nån vecka. Lycka till med springet ikväll då! Kram /Hanna

    SvaraRadera

Våga fråga! :)