fredag 15 april 2011

Påskfint

Blev inspirerad av påskriset hos syrran när vi var där idag.
Man blir glad av alla färger och känner ännu mer att våren och sommaren är på väg.

När vi kom hem på eftermiddagen debuterade jag i köket. Svängde ihop chili con carne för första gången och jag kan säga att jag har haft fel. Eller blivit vuxen.
Kommer ihåg den maträtten från skolan som nåt jag inte gillade. Bönor är inte min grej och alltihopa smakade liksom sand på den tiden.
Nu hade jag ändock bestämt mig för att prova för Mira verkar tokgilla det på förskolan.
Det var ju jättegott! Med vitlöksbröd till. Lätt att göra och fort gick det. Kommer bli en återkommande middag. Mums.

Mätta och belåtna gick vi sen ut på baksidan upp mot skogen och tog lite ris som vi satte ägg och dun i. Lila och grönt är årets påskfärger. :)

När man gör sånna här saker märks det så tydligt hur stor Mira blivit.
Hon förstår så mycket, pratar, ställer frågor och är så duktig vår stora lilla tjej. 

Vi har haft en toppendag tillsammans vår älskade trollunge och jag.
Fredagsmys med chips i soffan blev en uppskattad avslutning.

God kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Våga fråga! :)