torsdag 22 mars 2012

Snart så

Sista arbetsdagen före helgen stundar.
Jobbar i och för sig på lördag en liten stund men det tänker jag inte tänka på nu. :)

Tror det skulle komma nån tandtekniker och bjuda på smörgåstårta på förmiddagsfikat oxå, inte helt fel. Smöra på bara, äter gör vi gärna!

Räknar man med idag så har jag åtta arbetsdagar kvar innan jag blir låångledig. Åtta! Det känns lite galet.
Men samtidigt otroligt skönt då både kropp och knopp börjar säga ifrån nu.
Magen är i vägen när man ska runt stolarna i våra små behandlingsrum och sitter jag för länge framåtböjd får jag nästan andnöd.

Men men, i övrigt mår jag ju bra så lite trötthet får man väl vara nöjd med ändå. Det kunde ju va värre faktiskt.
Även om det är sjukt frustrerande ofta. Som jag sa till P igår, jag är så trött på att vara trött..

Åtta dagar till... Sen väntar påsk, vår, solsken, bar asfalt, sommar! och sköna barnvagnspromenader.
Tror denna föräldraledighet kommer blir mer uppskattad när man har sett båda sidor av både ledighet och jobb en gång tidigare.
Dock kanske pyssligare oxå förmodligen då vi nu kommer ha två busar hemma men ändå.
Skönt ska det bli och jag ska försöka ta till vara på tiden då det mest troligt är sista mammaledigheten..

Dags att jobba lite!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Våga fråga! :)