söndag 8 april 2012

Baka liten kaka

Vi har haft en mindre bra natt här hemma.
Miras hosta är inte att leka med. Hon har hostat på nätterna emellanåt ett tag men i natt var det mycket värre och den har även hållit i sig under dagen idag. Nån ny förkylning på gång då mest troligt...

Efter typ två vakentimmar somnade hon i alla fall om hos oss vid 4-tiden.
Jag som svettades redan innan hon kom över till vår säng fick det inte svalare då hon ville ligga nära nära. Varmt, trångt, hostigt. Ja det blev inte så mycket mer sömn för mig.

Bra sömn eller inte, det blev söndag till slut ändå.
Miran och jag for ut på Maln för lite uppdrag och en lekstund med Signe medan pappan tvättade min bil och tränade.

Nu ikväll har jag varit så baksugen. Typiskt då vi typ har slut på mjöl.
Men jag har googlat lite recept och imorn tror jag det blir en eller två sorter bakade. :) Mira älskar att baka så det är även en rätt bra aktivitet att göra tillsammans.
Planerar att få till en Silviakaka, mockarutor, sirapskakor och bullar innan pyret tittar ut.
Imorn blir det sirapskakor och mockarutor tror jag.
Bullarna måste jag ladda lite till för och Silviakakan har jag aldrig gjort förut.

I övrigt har vi en oplanerad måndag framför oss. Skönt på ett sätt men samtidigt blir lag så seg och trött nät vi bara hänger här hemma.
Nåt ska vi väl kunna hitta på..

God kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Våga fråga! :)