måndag 9 april 2012

Röd måndag

Känns ju onekligen som söndag idag oxå. Men det är ju faktiskt måndag.

Bästa faster Åsas födelsedag är det oxå. GraTTiS världens BäSTa ÅsA!!

Vår ledigs måndag har mest bestått av hemmamys och pyssel.
Jag for på Ica Maxi efter frukosten och handlade, typ ensam. Skönt.
Sen gick Miran och jag ut i det härliga vädret och bakade både tårtor och pannkakor i sandlådan. Pär jobbade lite vid datorn och körde några maskiner tvätt under tiden.

Efter pannkakslunch drog Mira och jag igång det stora baket.
Mockarutor och sirapskakor blev det, som planerat. Men oj vad trött jag var efteråt! Helt slut.
Det som är kvar kommer bli bakat när lilla fröken är på förskolan.

Nu har vi precis ätit en mumsig grillmiddag och ska väl börja ladda för jobb och dagis.
Inge jobb för mig dock, men för pappan. Och M börjar går 15 timmar på förskolan den här veckan.

God kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Våga fråga! :)