tisdag 15 januari 2013

Olle 8 månader

Vår lillebror blir stor. Om bara en liten stund är det dags för ettårskalas känns det som. Galet!
Jag tyckte tiden gick fort med Mira men med andra barnet tror jag faktiskt tempot är ännu lite snabbare. Jisses!

Olle är en glad kille nästan jämt. Är han inte det beror det oftast på trötthet, hunger eller att blöjan behöver bytas.
Han bjuder i princip alla på ett leende. "Pratar du med mig så skrattar jag åt dig" verkar va hans filosofi. Rätt skönt. :)

Nu när Ollemannen oxå hajat att det är sova och inte snutta på mamma man ska göra på nätterna tycker jag att vi har en väldigt mysig tillvaro här hemma.
Får man sova på nätterna klarar man det mesta som kan inträffa på dagarna. Dock inte sagt att det är plättlätt att va tvåbarnsmamma, no no, men får man inte sova då kan man bli knäpp. I know.

Olle gillar: gröt, välling, mat (inte med bitar i ännu, då kväljer jag hejvilt), att busa, pussas, leka med syrran, bada, åla/rulla efter leksaker, sova ute i vagnen, gåstolen och bollar!

Olle gillar inte: mat med för tjock konsistens, höga ljud, när någon annan gråter, att bli torkad om munnen, när mamma vill torka snor eller göra rent näsan.

Olle vaknar oftast mellan kl. 06-08.
Sover i eget rum och får komma över till oss på morgonen. Kan ligga och mysa en stund under täcket, kind emot kind, innan dagen drar igång.
Ca 8:30 äter O gröt.
Ca 9:30 - 10 sover 2h (ute i vagnen)
Lunch (1 burk + fruktpuré), när jag vaknar.
Mellis, välling eller yoghurt, ca 14:30.
Ca 14:30 - 15 sover 1,5h (ute i vagnen)
Ca 17 äter O middag (1 burk + fruktpuré)
Ca 19, 19:30 välling 220 ml sen slocknar jag som ett ljus.
Vaknar oftast till en gång mellan 04-06, får en skvätt välling och somnar om.

På torsdag ska klimpen vägas, det blir spännande. :)

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Våga fråga! :)